Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-07-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Folk fattar inte riktigt att aktivitet kan vara återhämtning och ett sätt att få mer energi.

De dagar man är som absolut slöast, tröttast och sliten är de dagar man inte gjort något utan kanske legat sovit för länge sedan suttit inne hela dagen.

Ja, även känns det lite som att man gör av med "negativ" energi som man kanske har samlat på sig under dagen.

Absolut. Tycker även att de dagarna är som segast att gå och träna. Har typ inte gjort ett skit idag och det var helt förjävligt att träna senare och köra böj.
Citera
2024-07-18, 09:58
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
När jag bodde i stan så hade jag ett jobb där jag jobbade 6-13:30. Det var perfekt, hade energi kvar och det var rätt tomt på gymmet, gymmet låg några minuter från mitt hem.
Gick sen upp i tid och blev mer att göra, tappade helt gnistan och slutade träna.
Nu bor jag på landet och pendlar och kan komma hem på eftermiddagen, då är det en del att göra med huset och djur och jag orkar inte ta mig till gymmet, har ett fysiskt arbete.
Tränar istället hemma med min egen kropp och tar mig nästan varje dag ut i skogen och kör mtb. Har lagt ner gymmandet.
Så det beror nog mycket på ens egna vilja och situation.

Ja visst är det så. Och den bästa aktiviteten är ändå den som blir av. Sen spelar det inte så stor roll vad, det viktigaste är att det fungerar med livet och inte känns som ett hinder. Först då kan det fungera långsiktigt.

Man behöver inte vara på gymmet och köra 3split, det viktigaste ur ett folkhälsoperspektiv är att man bara gör något. Det där är jag extremt kass på, jag har en tendens att vara lite "allt eller inget" person när det gäller träning/aktivitet. Det är styrketräning jag vill hålla på med och uppstår det något hinder eller andra omständigheter som gör att det är svårt att hinna med, så blir det inget alls.

Cred till dig som håller i på ditt sätt!
Citera
2024-07-18, 10:35
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Vem säger att man måste träna efter jobbet?
Går ju att masa sig upp 05, käka frulle och ta det lugnt en stund för att sen landa på gymmet vid 06

Avsluta med en kalldusch så har du energi till arbetsdagen så det räcker och blir över kan jag säga.
Sen somnar man skönt vid 22-rycket
Senast redigerad av christer-ulfbaage 2024-07-18 kl. 10:37.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in