Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-27, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det håller jag med om. Hon beter sig inte som en kvinna på 32.

Hur beter sig en kvinna på 32 då?
Citera
2016-02-27, 09:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hur beter sig en kvinna på 32 då?
Inte som en fnittrig tonårstjej iaf.
Citera
2016-02-27, 12:13
Medlem
Citat:

Nog tycker jag att hon beter sig helt normalt för min ålder. Dessutom verkar hon både humoristisk, ödmjuk och lyhörd. Hade gärna själv dejtat henne.

Vad gäller att hon helst inte vill pussa en rökare/snusare så har jag mycket stor förståelse för det. Särskilt rökning är hur skadligt som helst även för omgivningen. Rena giftet. Sätter sig en rökare bredvid en på bussen eller så, så märker man det tyvärr omedelbart.
Citera
2016-02-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Det var faktiskt ett konstigt krav. "Sluta snusa, annars blir det inga pussar". Som om det skulle blivit det bara för att han slutar. Vore mer förståligt om hon drev igen att de skulle äta vegetariskt hemma, då det t.ex. är enklare att laga en rätt till middag. (Min pojkvän blev t.ex. vegetarian när vi flyttade ihop, delvis eftersom jag inte ville ha djurdelar i mitt kylskåp. Hans rökning skulle jag däremot aldrig lägga mig i.) .

Det är säkert inget krav hon har. Däremot ser hon säkert en möjlighet att hjälpa Andreas i framtiden.
Citera
2016-02-27, 14:22
Medlem
Citat:

Äsch, jag tycker att Nina är den mest vettiga av årets deltagare. Även Andreas verkar trevlig som person. Till en början tyckte jag att Matilda och Edvin passade ihop men nu vet jag inte riktigt. Hon känns väldigt osäker och klängig och vill ha konstant bekräftelse och han drar sig undan och har svårt att visa känslor. Så det känns som det är ganska kört mellan dem. Eva och Per behöver jag nog inte ens kommentera, det har ju varit uppenbart från första början att de inte kommer att fortsätta tillsammans.
Citera
2016-02-27, 14:46
Medlem
När det gäller TV får man alltid reservera sig för att det är en anpassad verklighet man får sig serverad, men jag tycker ändå att det redan efter första avsnittet i princip stod klart att alla tre äktenskapen var dömda på förhand eftersom de tre kvinnorna var för hispiga och hade för mycket mentalt bagage att släpa på. De tre killarna tycker jag är mer normala rätt svenniga killar. Okomplicerade och ganska chosefria. Precis så där mesiga som svenska killar ofta kritiseras för att vara i jämförelse med "spännande, snygga och romantiska" killar från sydligare breddgrader.

Vad panelen som parat ihop paren har tänkt kan man ju bara spekulera i, men de har inte gjort något vidare jobb. Och om man jämför med panelen i de amerikanska programmen så är ju den svenska panelen på ren amatörnivå. Kanske har de haft för få sökande att välja bland - bara 130 stycken vad jag har hör - och då var säkert rätt många av dessa uppmärksamhetstörstande typer som kunde sorteras bort direkt.

Ändå är det grymt kul att kolla varje avsnitt för att se hur det utvecklar sig
Citera
2016-02-27, 22:44
Medlem
Det gnälls på tjejer i programmet, men ingen tycks märka att den framgångsrike o populäre Edvin har tydliga tecken på autism, högfunktionell AS. Att delta i programmet var uppenbarligen ett av hans projekt, men han har svårt med förändringar av rutiner. Han är inte kapabel till att läsa av andras kroppsspråk/signaler. Vilket är väldigt förvirrande för en partner som inte kan förstå vad som är fel, då den andre annars beter sig som en svärmorsdröm. Andra typiska drag är hans stela kroppsspråk, tics, föräldrabundenhet (mambo), en ung nygift man åker hellre till familjens sommarställe ¨för att få vara fri¨ än tillbringar tiden hånglandes med sin nygifta fru. Helt obegripligt! Frun hade även en svår emotionell tid med sin fars bortgång och hade behövt emotionellt stöd av sin make, vilket han inte ens reflekterade. Varför ställde han upp för programmet, eftersom han borde inte ha svårt med att hitta en partner? Problemet ligger nog på hans svårighet att binda sig till emotionellt till en partner så att två blir ett genom samspel av spegelneuroner.
Citera
2016-02-27, 23:50
Medlem
När man ser årets omgång av programmet & även tänker tillbaka på förra årets, kan deltagarna få det lättare att hitta en partner efteråt, jag menar att de har ju följts av många personer och säkert finns det flera som tror sig passa ihop med dem. Eller blir det en black om foten för dem, att förbli "den där personen i Gift vid första ögonkastet"? Hur mycket vet man om förra årets deltagare, vilken civilstatus de har idag?
Och, om det går som jag befarar, att ingen av årets matchningar kommer att hålla, vem/vilka kan man tro kan ha fördel av att ha varit med i programmet? Och även, vem/vilka borde ha låtit bli att deltaga enligt er mening?
Citera
2016-02-28, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
När man ser årets omgång av programmet & även tänker tillbaka på förra årets, kan deltagarna få det lättare att hitta en partner efteråt, jag menar att de har ju följts av många personer och säkert finns det flera som tror sig passa ihop med dem. Eller blir det en black om foten för dem, att förbli "den där personen i Gift vid första ögonkastet"? Hur mycket vet man om förra årets deltagare, vilken civilstatus de har idag?
Och, om det går som jag befarar, att ingen av årets matchningar kommer att hålla, vem/vilka kan man tro kan ha fördel av att ha varit med i programmet? Och även, vem/vilka borde ha låtit bli att deltaga enligt er mening?

Matilda kommer att få många beundrarbrev. Resten av deltagarna står kvar på ruta 1.
Citera
2016-02-28, 00:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algmar
Det gnälls på tjejer i programmet, men ingen tycks märka att den framgångsrike o populäre Edvin har tydliga tecken på autism, högfunktionell AS. Att delta i programmet var uppenbarligen ett av hans projekt, men han har svårt med förändringar av rutiner. Han är inte kapabel till att läsa av andras kroppsspråk/signaler. Vilket är väldigt förvirrande för en partner som inte kan förstå vad som är fel, då den andre annars beter sig som en svärmorsdröm. Andra typiska drag är hans stela kroppsspråk, tics, föräldrabundenhet (mambo), en ung nygift man åker hellre till familjens sommarställe ¨för att få vara fri¨ än tillbringar tiden hånglandes med sin nygifta fru. Helt obegripligt! Frun hade även en svår emotionell tid med sin fars bortgång och hade behövt emotionellt stöd av sin make, vilket han inte ens reflekterade. Varför ställde han upp för programmet, eftersom han borde inte ha svårt med att hitta en partner? Problemet ligger nog på hans svårighet att binda sig till emotionellt till en partner så att två blir ett genom samspel av spegelneuroner.
Äh..vad fan. Han vill inte..och känner sig obekväm. Helt omöjligt att veta exakt hur det ska vara detta..även om han tyckte att skulle vara spännande att vara med.

Sen är han nog för omogen för detta med facit i hand.
Citera
2016-02-28, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nina behöver visa mer av vem hon är, finns det nåt mer än fniss och fnitter bakom fasaden? Tycker hon känns extremt opersonlig och är svår att läsa av. Gillar hon Andreas eller ej, vad tycker hon egentligen om olika saker? Eva och Matilda är som öppna böcker men vad Nina egentligen tycker och vem hon är har man inte fått nåt grepp om alls. Eva är en bitch och Matilda ett gråtande kontrollfreak, men vad är Nina? En fnissande skolflicka eller finns det mer?

Andreas har det inte lätt med en sån teflon-människa. Kanske går det inte att fördjupa förhållandet med Nina - för att hon saknar djup..?

En snabb reflektion av det du skrivit är att alla de kvinnliga deltagarna besitter en massa fel medan det mest bara är synd om de stackars männen. Drar således en enkel slutsats att du är man. Inte så jävla konstigt att man är feminist..
Citera
2016-02-28, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla

Jo, det är säkert en bra kontaktannons för dem. Edvin hade nog iofs träffat någon ändå men speciellt Andreas blir nog lite spännande bara för att han varit med. Matilda måste snart träffa någon så lätt som hon är att tycka om och så lätt som hon har att bli kär. Nina kan få det svårare.
Senast redigerad av avec 2016-02-28 kl. 07:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in