Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ellinor verkar avundsjuk på tacoparet. Jag tror att det väcker ett agg inom henne som riktas mot Lars.

Lars öppnade upp om sina känslor och här hade hon en chans att få riktig kontakt med honom, om hon hade valt att lyssna utan att döma. Men hon tog det istället personligt, som att han avvisade henne. Ellinor stora ord om att kunna prata med varann visade sig bara gälla om man håller med henne.

Instämmer; det måste vara ”rätt” känslor.

Elinor visar i det här programmet upp mer osympatiska sidor även om det är långt kvar till Susannas nivå. Elinor gör t ex ner Lars inför de andra vilket inte är snyggt.

Johan är alldeles för mesig och borde markerat för länge sedan att S gått över gränsen. Nu blir hans undfallenhet patetisk och det är bara plågsamt att se på.
Citera
2021-03-26, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PercaFluviatilis

Elinor visar i det här programmet upp mer osympatiska sidor även om det är långt kvar till Susannas nivå. Elinor gör t ex ner Lars inför de andra vilket inte är snyggt.

Johan är alldeles för mesig och borde markerat för länge sedan att S gått över gränsen. Nu blir hans undfallenhet patetisk och det är bara plågsamt att se på.

Jag tror att det blivit Metoo rättegång om Johan hade satt sig upp mot Susanne, och det vet han om. Hon är totalt utanför all kontroll när hon flippar om saliv, olja i maten, städskämt mm. Tänk då om en person som Johan skulle börja svara emot och stå upp för sig själv.
Det hade slutat illa.
Tror till och med att hon kan ha spårat ur redan och därför fick produktionen ingripa och prata med henne och tvinga henne till att be om ursäkt där i bilen.
Citera
2021-03-26, 01:52
Medlem
Citat:
Okej, jag får ge dig rätt men riktigt fult gjord. Fel proportioner. Att jag kan många arter behöver du inte vara orolig för. Du ser mitt nick också, va!? 😃

Det håller jag med om, alldeles för långsmal.
Haha såg det först nu, snyggt!
Citera
2021-03-26, 04:28
Medlem
Kaviarmannen verkar väldigt törstig
Citera
2021-03-26, 06:02
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
Eller är det inte en böckling, helt enkelt?

Är det så att det ska symbolisera vem Lars är månne?

En ful fisk hur som haver!
Citera
2021-03-26, 06:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Oerhört.

Varje gång det dricks så glupar han i sig första glaset i en uppseendeväckande hastighet och sedan rullar det på.
Citera
2021-03-26, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Alltså Herr Vegas sa in princip att han inte var kär i henne, och jag antar att han menade att han blivit bränd förut och därför inte vågade visa kärlek?
Men det är inte så kul att lyssna på, han visar igen uppskattning, värme och hur de skulle lösa situationen utan att det var synd om honom pga han blivit dumpad. Om man är bränd har man ett ansvar att komma över det och i alla fall lära sig leva med det innan man skuttar in i en ny relation och tvinga sin partner lyssna på självömkande dravel.

Nu tror jag absolut inte Lars är en dålig person, men han måste komma över sina gamla demoner och komma närmre sina känslor innan han satsar på en ny relation.

Han visar ingen uppskattning och värme? Blundar du de ggr då han kysser henne eller då hon sitter och hans knä och de hånglar?

Män kommer över gamla ex genom att ligga med nya kvinnor, det kanske är där skon klämmer. Kvinnor som gör slut med killar som älskar dom, skadar männen. Självklart kommer varje klok kille dra lärdom av att kvinnor beter sig så, att hon när som helst kan sluta älska honom av de minsta mest löjliga anledningar, så naturligtvis blir killar försiktiga efter sådan behandling. Det är kvinnans roll att få honom trygg nog att vrida på sin kärlek igen.

Självömkan och dravel är det hon som avtvingat honom, det är inget han velat visa fram varken för henne eller tvtittarna.

Det verkar onekligen att för vissa kvinnor så gör män alltid fel, oavsett vad de gör.
Citera
2021-03-26, 07:00
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
Eller är det inte en böckling, helt enkelt?

Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Skånska för pojke. Brukas stavas påg. Jag tycker inte Ellinor är någon påg.

Tack vare er kunde jag inleda fredagen med skratt såhär på morgonkvisten. Fantastiska kommentarer
Senast redigerad av hazenectar 2021-03-26 kl. 07:11.
Citera
2021-03-26, 07:18
Medlem
Citat:

Jag ser tvärtom, en Ellinor som tappert står kvar och kämpar, trots att hon säkert instinktivt hade flytt från Lars sen han började kalla sin fru för ”Älskade, älskade Ellinor....” Känns lite 1700-tal att tilltala sin fru så?

Sen förstår jag hennes frustration, hon har gått med i ett program där hela grudidén är att skippa alla trygga steg och resonemang man normalt sett ser i dejtande...

...för att pang på ge in sig hemhjärtat i en speedad variant gifta sig med någon och att i ett expriment försöka jobba emot alla sina innersta instinkter (som troligen är orsaken till att man har svårt att få förhållanden att funka).

Nä, Lars dödade hoppet med att få förhållandet att funka med att ”jag kanske blir kär i dig om ett år”.
Senast redigerad av Teevee 2021-03-26 kl. 07:21.
Citera
2021-03-26, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
De klippte de scenerna för det är så uppenbart att Grävis sover på en soffa eller extrasäng, och Susanna trakasserar och psykar honom för minsta lilla när han ska borsta tänderna mm. Jag hoppas att Grävis fick eget rum och fick vila lite från sin mobbare.
Han får ju inte ens andas som han vill eller harkla sig. Stackaren vågar väl knappt något längre.
Citera
2021-03-26, 08:11
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Jag ser tvärtom, en Ellinor som tappert står kvar och kämpar, trots att hon säkert instinktivt hade flytt från Lars sen han började kalla sin fru för ”Älskade, älskade Ellinor....” Känns lite 1700-tal att tilltala sin fru så?

Sen förstår jag hennes frustration, hon har gått med i ett program där hela grudidén är att skippa alla trygga steg och resonemang man normalt sett ser i dejtande...

...för att pang på ge in sig hemhjärtat i en speedad variant gifta sig med någon och att i ett expriment försöka jobba emot alla sina innersta instinkter (som troligen är orsaken till att man har svårt att få förhållanden att funka).

Nä, Lars dödade hoppet med att få förhållandet att funka med att ”jag kanske blir kär i dig om ett år”.

Återigen..var ju inte det han sa.
Citera
2021-03-26, 08:14
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Både kvinnor och män som jag känner skulle ha svårt att uppfatta Lars om ord tidsperspektiv när det kommer till varaktiga känslor som provocerande. Jag förstår inte, han berättar för henne att han behöver mer tid för att bli säker och att för just honom växer kärleken fram. HUR kan det vara så provocerande för Ellinor att hon surar resten av kvällen? Jag skulle aldrig kunna lita på en kille som sa han att älskar mig efter ett par veckor, det blir lite för mycket "easy come, easy go" för mig. När Lars pratar om sina behov så räcker det inte för Ellinor, det måste även vara rätt känslor och behov, hon kan inte respektera hans inställning?

Precis, var ju så han menade. Tyckte det var det mest normala man kan säga. Vuxet resonerat. Ellinor var barnslig tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in