2014-11-18, 20:25
Medlem
zemeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinezzZ
Ännu lättare att ta bilen. Dagens pakethållare är oftast ett skämt och behöver dessutom eftermonteras på 90% av alla cyklar som säljs.
Det är även lite fjolligt att ha pakethållare

Fjolligt är det först att inte ha pakethållare. Riktiga män har pakethållare, och helst på en cykel från 40-talet.
Citera
2014-11-18, 21:22
Medlem
shovits avatar
Pakethållare så att man slipper bli dyngsur på ryggen till jobbet och på räsercykel där ryggen är vågrätt så fungerar inte ryggsäck, blir mer av en sidoväska.
Citera
2014-11-19, 11:00
Medlem
Att ha brudarna på givetvis!
Citera
2014-11-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shovit
Pakethållare så att man slipper bli dyngsur på ryggen till jobbet och på räsercykel där ryggen är vågrätt så fungerar inte ryggsäck, blir mer av en sidoväska.

Stänkskärmar kan jag acceptera på en cykel på höst o vinter. Pakethållare är för dam och gubbcyklar
En riktig gubbe har pakethållare.
En riktig karl har bil o tillgå när det behöver transporteras grejer som fruntimmer o potatissäckar
Citera
2014-11-19, 16:55
Medlem
Praktiskt som fan, som stört har jag kört en 40" tv på den utan problem
Citera
2014-11-19, 18:01
Medlem
Varför finns det koffert, baksäte och sidosäte i bilar, det är fjolligt att inte åka ensam i bilen
Citera
2014-11-19, 18:09
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Paket, brudar och onyktra vänner är pakethållare helt perfekt för!
Citera
2014-11-20, 13:55
Medlem
Har pakethållare fram och bak på min militärcykel. Har kommit till användning flera ggr då man har kört högtalare och förstärkare på dom. Visade sig även väldigt praktiskt på cykelsemestern att kunna avlasta ryggen.
Citera
2014-11-20, 19:43
Medlem
gniff754s avatar
Det finns också en designaspekt. För att undvika att bli blöt och smutsig på väg till jobbet vill jag ha skärmar, och en cykel med rejäla skärmar men utan pakethållare tycker jag oftast ser väldigt ful ut.

Visst finns det mindre skärmar till mountainbike mm som ser Ok ut pakethållare men jag tycker inte de funkar så bra.
Citera
2014-11-21, 12:57
Medlem
tryffs avatar
Ett stort djävla rack fram(som gamla tiders cykelbud) är antagligen mest praktiskt ur transportsynpunkt...men ett litet bak är ju en billigare lösning...plus bättre att ge skjuts. Hade en gammaldags drickaback back ett par år och set var superpraktiskt
Citera
2014-11-25, 23:23
Medlem
Sourcemans avatar
Pakethållaren i sig använder jag i princip aldrig, alltså själva "fjäderspännet".

Men jag har en dubbel cykelväska som bara går att sätta på pakethållaren.
Och så får man inte glömma att bakljus och reflex funkar bättre på pakethållaren än sadelstången.

För mig är pakethållare väldigt viktigt men kan i viss mån ersättas av cykelkorg plus ryggsäck.

Har en cykel utan pakethållare och cykelkorg. Har man ingen väska är det nästan omöjligt att frakta någonting.
Citera
2014-12-03, 23:57
Bannlyst
Har pakethållare både fram och bak. Mycket användbart om man behöver lasta grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in