Citat:
"Det är väl ingen slump att det är något av en etikettsregel att man inte diskuterar politik, religion eller pengar i sociala sammanhang, det leder alldeles för ofta till dålig stämning."
Det är exakt denna inställning som har gett oss det landet vi har idag. Tänk om flera vågade öppna sin käft och säga sanningen och inte bli censurerade av PK-människor. Vilket bra samhälle vi hade haft, men folk är för bajsnödiga nuförtiden att någon ska ta illa vid sig, och väljer istället att hålla tyst.
Min erfarenhet är att ja det kan lätt spåra ut när politiska åsikter vädras, men min uppfattning är att det oftast är vänstermänniskor som inte klarar av att föra en vuxen diskussion, och istället flänger med olika epitet mot meningsmotståndare, vilket förstör hela debatten. Sakargument är inget som vänsterblivna vill ta in eller lyssna på.
Skulle inte säga att åsikterna är aggressiva i sin natur, men att dom är klart hårdare/tuffare, men bara för det så förtjänar man inte att kallas olika tillmälen. Om man inte klarar av vissa frågor utan att bli upprörd, så behöver man inte ge sig in i debatten.
Ja det är ofta dom postar nyheter som leder in till politisk diskussion, men om någon skriver något som redaktionen inte gillar så blir det direkt raderat.
Så tyvärr har Sweclockers blivit alldeles för PK för min smak, och förmodligen i många andras ögon också.
Det är exakt denna inställning som har gett oss det landet vi har idag. Tänk om flera vågade öppna sin käft och säga sanningen och inte bli censurerade av PK-människor. Vilket bra samhälle vi hade haft, men folk är för bajsnödiga nuförtiden att någon ska ta illa vid sig, och väljer istället att hålla tyst.
Min erfarenhet är att ja det kan lätt spåra ut när politiska åsikter vädras, men min uppfattning är att det oftast är vänstermänniskor som inte klarar av att föra en vuxen diskussion, och istället flänger med olika epitet mot meningsmotståndare, vilket förstör hela debatten. Sakargument är inget som vänsterblivna vill ta in eller lyssna på.
Skulle inte säga att åsikterna är aggressiva i sin natur, men att dom är klart hårdare/tuffare, men bara för det så förtjänar man inte att kallas olika tillmälen. Om man inte klarar av vissa frågor utan att bli upprörd, så behöver man inte ge sig in i debatten.
Ja det är ofta dom postar nyheter som leder in till politisk diskussion, men om någon skriver något som redaktionen inte gillar så blir det direkt raderat.
Så tyvärr har Sweclockers blivit alldeles för PK för min smak, och förmodligen i många andras ögon också.
Instämmer helt. När man börjar bli gubbe inser man dock att det mycket sällan lönar sig socialt att vara bråkig rebell, man börjar välja sina fighter eller vad man ska kalla det, och påverka där det sannolikt ger resultat. Dessutom börjar åren man man har kvar bli så få att det man vill diskutera i större och större grad blir någon annans problem. Sannolikheten att samhället och kulturen hinner balla ur så hårt att det blir outhärdligt innan jag är död och begraven minskar för varje dag.
I just mångkulturfrågan är det väl också ungefär 30 år för sent att agera. Samhällets företrädare har fattat i praktiken irreversibla beslut om den saken, och det är nog inte mycket vi kan göra åt saken utan att drabbas av än värre konsekvenser.
Instämmer igen. Det brukar vara väldigt mycket känslor och inte särskilt mycket pragmatism. Till syvende og sidst är dock de allra flesta människor känslostyrda, och det är verkligheten man har att förhålla sig till.
Tror vi använder aggressiva och hårdare/tuffare ganska synonymt. Det är nog också så att det förekommer ganska mycket tunt skinn hos gemene man, särskilt när det kommer till sådana frågor. Kontentan är i alla fall den sortens åsikter sannolikt tenderar att uppröra fler än snällt vänstergullande med sådant som ur det rent rationella perspektivet bör exkluderas från det svenska samhället. Det är ju också ett guldchans för människor som är generellt maktlösa i sin vardag att utöva någon form av makt, en möjlighet att trycka ner andra människor, vilket jag inte tror bör underskattas som tänkbar orsak.
Ja, alltså, jag menar att artiklarna ofta är av direkt politisk karaktär, och omöjliga att alls diskutera i ett kommentarsfält utan att överträda reglerna om politiska diskussioner. Rimligare vore ju att inte publicera artikeln, eller åtminstone låsa kommentarsfältet från start, om man vill ha en opolitisk community.