Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-20, 16:41
Medlem
tlcswes avatar
Han är postat ett anonymt försvars-sms på sin twitter nu;
https://twitter.com/mohamedtouzari/s...406784/photo/1

Men jag förstår, han vill väl inte hänga ut stollen som försvarat honom.
Det kan ju för fan lika gärna vara hans mamma
Senast redigerad av tlcswe 2014-11-20 kl. 16:47.
Citera
2014-11-20, 16:51
Medlem
Det han borde göra är ju att ursäkta sig och erkänna hur korkat skrivet det var. Jag skulle acceptera det.
(De som lät honom skriva är det värre med.)
Citera
2014-11-20, 16:55
Medlem
Thelonegunmans avatar
Jag tycker Mohammed har en viss poäng. I krogmiljöer med alldeles för många män spårar det helt enkelt ur så låt oss hänga låset på landets bögklubbar en månad.
Citera
2014-11-20, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Det intressanta i denna historien är ju dels att Nyheter24 låter publicera sådant skräp och just att denna extrem-pkist är ett praktsvin. Men även praktsvin får ju ha en åsikt.
Är du förvånad? De publicerar liknande skit på daglig basis, förvänta dig inte att hitta några givande inlägg på det där jävla blogghelvetet.
Citera
2014-11-20, 18:05
Medlem
börsvalps avatar
Från och med nu låt oss kalla honom för Nyheter24-turken.
Citera
2014-11-20, 18:35
Medlem
tlcswes avatar
Jag har noterat en sak. I morse när jag kollade följde Touzari 88stycken på twitter.
Nu, 8 timmar senare ungefär, följer han 85.

Jag tog en screen; http://www.ladda-upp.se/bilder/lunmufqckktilh/

Ellen Grefberg jobbar på Nyhter24 och på screenen står det att han 'följde' just henne.
Det står också att han följde Siavoush Fallai som jobbar som journalist på SBS discovery

Någon som kan bekräfta att 'följde...' betyder att man unlikat någon?
Senast redigerad av tlcswe 2014-11-20 kl. 19:27.
Citera
2014-11-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp

Eller Turken klänning.
Citera
2014-11-20, 18:48
Medlem
Citat:

Bekräfta inte han och hans kompisars världsbild om att det här bara handlar, om rasister på flashback som näthatar.
Citera
2014-11-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Bekräfta inte han och hans kompisars världsbild om att det här bara handlar, om rasister på flashback som näthatar.

För dessa personer räcker det med en rasist i hela Sverige eller en rasistisk kaka för att bekräfta att hela västvärlden är rasistisk, några inlägg på flashback gör knappast någon skillnad. Den rasistiska offermentaliteten är här för att stanna, det spelar ingen som helst roll hu vi beter oss, det är sorgligt och destruktivt.
Citera
2014-11-20, 18:57
Medlem
börsvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
För dessa personer räcker det med en rasist i hela Sverige eller en rasistisk kaka för att bekräfta att hela västvärlden är rasistisk, några inlägg på flashback gör knappast någon skillnad. Den rasistiska offermentaliteten är här för att stanna, det spelar ingen som helst roll hu vi beter oss, det är sorgligt och destruktivt.
Han kommer garanterat lipa ut om alla "mordhot" som han fått ta emot.
Citera
2014-11-20, 19:04
Medlem
Citat:
Han kommer garanterat lipa ut om alla "mordhot" som han fått ta emot.

Han har redan twittrat:

Citat:
vaknar upp till mejl från sture, sven och tommy

Vad han menar är inte så svårt att lista ut.
Citera
2014-11-20, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Drivande i kvinnofrågor och/eller feminism????

På vilket sätt har du fått för dig att han skulle fylla den rollen?

Jag ser inget hinder i att han är kritisk till sitt eget och andra mäns beteende gentemot kvinnor - han låtsas ju inte att han står utanför gruppen som tar sig rättigheter.

Jag ser inte heller något i hinder i om han tar avstånd från sina tidigare handlingar och vänder sig emot män som begår liknande handlingar mot kvinnor.

Det kan ju vara så enkelt som att han kommit till insikt - precis som andra som begått brott eller dåliga handlingar faktiskt i efterhand kan ångra sig och vilja göra bättre.

Däremot tycker jag det blir minst sagt talande när du tror att det räcker med att en man uttrycker en åsikt för att denne skall ta över scenen och betraktas som "drivande" eller "språkrör" för kvinnor...

Det kanske är tankar som du borde fundera över i ditt förhållningssätt/tankemönster gentemot kvinnor.

Huruvida han skall sparkas eller inte går inte att svara på, eftersom vi inte vet om han kört med öppna kort eller varit bedräglig när han anlitades. Vi vet inte på vilka premisser han fått sitt uppdrag helt enkelt.

Att han däremot givetvis kommer att ifrågasättas från olika håll givet sin historik, det finner jag naturligt.
Sen finns det okej sätt att ifrågasätta på - och mindre okej sätt.
Men han är ju inte en vit man som ni hatar så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in