Jag vet inte om det här är rätt tråd att lägga in det här i, men iaf.. Jag läste nyss en artikel på Aftonbladet om att polisen åker gratis i kollektivtrafiken på sina tjänstekort trots att de inte får det.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19880360.ab
Så här inleds artikeln
"Aftonbladet kan i dag *avslöja att det under en tioårsperiod kan handla om fusk för en kvarts miljard *kronor bara i Stockholmsområdet."
Hade de istället frågat mig så kunde jag ha avslöjat det för fem år sen när jag började arbeta inom kollektivtrafiken. Varje polisman som inte köper ett månadskort eller årskort eller någon form av SL-biljett gör ju sig skyldig till skattebrott. Och är det 1000-2000 polismän/kvinnor som utnyttjar sin bricka så är det ju lätt över 10 miljoner som SL går miste om. Jag kan väl erkänna att jag själv åker "gratis" med min SL-uniform till och från arbetet så jag fuskar väl också.
Men iaf, min fråga lyder, tycker ni att de ska få rätten att åka på sina polisbrickor även utanför tjänsten?
Edit: Till moderator. Jag såg att en annan han posta denna nyhet 2-3min innan mig. Förlåt!