Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-21, 05:48
  #13
Medlem
Milkteeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrackan
Finns det någonstans dokumenterat att någon dött "pga" dött i en dröm?
Nej, för man dör inte på riktigt om man dör i en dröm. Och hur skulle någon veta vad personen drömde innan den dog?

En gång vart jag brutalt misshandlad i en dröm, inte fan vaknade jag upp misshandlad.
Citera
2014-11-21, 05:54
  #14
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skossan
Ja det stämmer nog som du säger!

Jag brukar försöka vakna men det går inte.. (ibland så vaknar jag för att finna migsjälv i en annan dröm) tillslut så brukar jag kunna bitchslappa mig till vaket tillstånd haha

Ok, hehe. Det verkar ändå vara någon sorts sömnparalys men du verkar kunna hantera det ganska väl.
Citera
2014-11-21, 05:57
  #15
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrackan
Finns det någonstans dokumenterat att någon dött "pga" dött i en dröm?

Knappast och som någon skrev skulle det ändå vara helt omöjligt att empiriskt verifiera.
Citera
2014-11-21, 06:14
  #16
Medlem
Grizzzlys avatar
Jag vaknar alltid precis innan jag dör. Som någon skrev precis när bilarna rör varandra i en krock eller när man får en kniv i magen. Har dessutom hört att man inte kan dö i drömmar, man vaknar alltid precis innan.
Citera
2014-11-21, 06:23
  #17
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzzly
Jag vaknar alltid precis innan jag dör. Som någon skrev precis när bilarna rör varandra i en krock eller när man får en kniv i magen. Har dessutom hört att man inte kan dö i drömmar, man vaknar alltid precis innan.

Jag drar mig nu till minnes att jag också hade hört det. Sen dog jag "verkligen" i drömmen och var förvånad när jag vaknade.
Citera
2014-11-21, 08:25
  #18
Medlem
ragnarlagoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzzly
Jag vaknar alltid precis innan jag dör. Som någon skrev precis när bilarna rör varandra i en krock eller när man får en kniv i magen. Har dessutom hört att man inte kan dö i drömmar, man vaknar alltid precis innan.

Drömde i natt, faktiskt, att någon beväpnad stolle sköt personer på min gamla gymnasieskola. Jag skulle konfrontera honom men blev skjuten, först i benet, sen i bröstet. Jag tror jag dog, men följde ändå med handlingen en stund till, svävandes i rummet på nåt vis...
Citera
2014-11-21, 10:28
  #19
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarlagoon
Drömde i natt, faktiskt, att någon beväpnad stolle sköt personer på min gamla gymnasieskola. Jag skulle konfrontera honom men blev skjuten, först i benet, sen i bröstet. Jag tror jag dog, men följde ändå med handlingen en stund till, svävandes i rummet på nåt vis...

Du kanske sköts av någon från denna tråd?

(FB) Drömde att jag mördade ngn
Citera
2014-11-21, 10:55
  #20
Medlem
SpaceGurkas avatar
Jag har dött i ett antal drömmar, det enda jag minns som kan tyckas vara annorlunda jämfört med andra drömmar är att jag brukar känna mig ovanligt utvilad när jag vaknar. Likaså i olika drömmar då jag misshandlats av eller slagits med oidentifierbara motståndare. Å andra sidan brukar den känslan av att ha sovit gott vara starkare oavsett vad jag drömt jämfört med om jag inte minns vad jag drömt.
Citera
2014-11-21, 11:01
  #21
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGurka
Jag har dött i ett antal drömmar, det enda jag minns som kan tyckas vara annorlunda jämfört med andra drömmar är att jag brukar känna mig ovanligt utvilad när jag vaknar. Likaså i olika drömmar då jag misshandlats av eller slagits med oidentifierbara motståndare. Å andra sidan brukar den känslan av att ha sovit gott vara starkare oavsett vad jag drömt jämfört med om jag inte minns vad jag drömt.

Man brukar inte direkt må bra att misshandlas och dö i verkligheten, så konstigt det har den effekten i drömmar. Man borde kanske försöka mucka gräl med människor och varelser i drömmar, med intentionen att bli slagen och dödad?
Citera
2014-11-21, 15:56
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Ok, intressant. Att kroppen försöker döda en... Ja, man ska inte utesluta något men hittills har den misslyckats i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Kan vara så men som jag nämnde har jag inte så stor tilltro till drömtydning. Det du skriver är i för sig vettigt, men jag menar mer t.ex. böcker som kategoriskt berättar vad vissa drömmar betyder. Tror att det är att förenkla det lite väl mycket.

Ursäkta men jag förstår inte din "logik" Du håller med om det jag säger låter vettigt men tycker samtidigt att det är en intressant teori att "kroppen försöker döda en..."

Du måste nog omprioritera vad som är att förenkla saker o ting.
Citera
2014-11-21, 16:13
  #23
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ursäkta men jag förstår inte din "logik" Du håller med om det jag säger låter vettigt men tycker samtidigt att det är en intressant teori att "kroppen försöker döda en..."

Du måste nog omprioritera vad som är att förenkla saker o ting.

En person skrev att det kan vara kroppen som försöker döda en när man dör i drömmar. Detta är inte särskilt troligt men det är en intressant tanke.

Finns ingen direkt diskrepans mellan att anse detta och att tycka att det du skrev var vettigt.
Citera
2014-11-27, 01:34
  #24
Medlem
När jag var yngre dog jag alltid "när bilarna krockade", men på senare år har jag dött vid två tillfällen i drömmar, där jag inte genast vaknade. I den ena blev allting vitt efter dödsögonblicket, och sedan vaknade jag. I den andra dödades jag under ett slags högtidlig ritual och flög genom byggnaden och upp i stratosfären innan jag vaknade. Mycket härlig (men även skrämmande) dröm! Den upplevde jag som en övning i att dö/möjlighet att bli mindre rädd för döden.

Jag har haft många OBE-drömmar, de brukar ge mig värdefulla insikter såväl som intressanta upplevelser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback