2017-12-25, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Oj skrämmande men intressant, vad är det för oknytt du stött på då?

Jag såg det som kallas "vättar". Det gick rykten om att barnen i området sett sådana så jag och några andra skulle ut och leta...Jag låg för tillfället ner på mage och tittade under ett hus. Jag letade just då egentligen efter nåt helt annat då jag fick syn på dom. Där sprang 3 vättar, jag var på ~2 meters håll, jag minns tydligt 6 stycken pyttesmå fötter prydda med 'konstiga' stövlar. Jag reste mig och bara stod där. Chockad, rädd. Vågade inte röra mig och gå till den andra sidan huset...
Citera
2017-12-25, 20:26
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Jag såg det som kallas "vättar". Det gick rykten om att barnen i området sett sådana så jag och några andra skulle ut och leta...Jag låg för tillfället ner på mage och tittade under ett hus. Jag letade just då egentligen efter nåt helt annat då jag fick syn på dom. Där sprang 3 vättar, jag var på ~2 meters håll, jag minns tydligt 6 stycken pyttesmå fötter prydda med 'konstiga' stövlar. Jag reste mig och bara stod där. Chockad, rädd. Vågade inte röra mig och gå till den andra sidan huset...

Kommer du ihåg hur de rörde på fötterna? Såg det ut som när vanliga människor springer eller var det något specifikt deras sätt att röra sig?
Citera
2017-12-25, 20:52
Medlem
Onan-erarens avatar
En natt så drömde jag att jag satt på stadsbussen å var på väg från jobbet, bussen stannar å det går på en kvinna med en ljusblå kappa på sig å resan fortsatte sen vaknade jag å när jag dagen efter sitter på bussen på väg till gymmet så går det på samma kvinna med samma ljusblå kappa som i drömmen. Jag gick av vid torget men hon satt kvar. Vem var hon? varför drömde jag om henne jag har aldrig sett människan förr.
Citera
2017-12-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Kommer du ihåg hur de rörde på fötterna? Såg det ut som när vanliga människor springer eller var det något specifikt deras sätt att röra sig?
Nej, det såg inte ut som när vanliga människor springer. Jag minns att fötterna och därmed också deras "språng" var oerhört små och sjukt snabba... Men ingenting i övrigt. Hurså?
Citera
2017-12-25, 21:19
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Detta var på den tiden då bara det fasta telenätet fanns. Innan mobiltelefoner och sådant.
Den tiden då man inte ringde folk i tid och otid.
Jag var ensam i min Mormors hus och gjorde anden i glaset.
Jag bad om att få ett tecken från anden jag hade fått kontakt med.
Klockan var runt 2 - 3 på natten.
Vad händer?
Jo det ringer på Mormors telefon.
Vem ringer mitt i natten?
Jag lyfter luren men det är ingen där. Jag hör ett slags brus, ett konstigt brus.
En blandning av vind och vatten.
Busringning tänkte jag och gick tillbaka till brädan.
Bad återigen om ett tecken och telefonen ringde igen.
Andra gången nu, ingen där bara brus. Nu började jag bli lite rädd och frågade anden om det var den som ringde? Då ringde det en tredje gång.
Då tyckte jag att det blev lite fmkt så jag plockade undan brädan. Telefonen ringde inte fler gånger den natten.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2017-12-25 kl. 21:24.
Citera
2017-12-25, 22:35
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Nej, det såg inte ut som när vanliga människor springer. Jag minns att fötterna och därmed också deras "språng" var oerhört små och sjukt snabba... Men ingenting i övrigt. Hurså?

Var mest intresserad eftersom i väldigt i många vittnesmål av vättar så nämns det att de rör sig genom att sidosteppa/hoppa på ett märkligt sätt.
Citera
2017-12-25, 23:38
Medlem
redmoon-cats avatar
Det är fan inget att förunna , jag förargade en ande en gång och jag blev bokstavligen Galen ett helt dygn. Inte förrän jag mot all förmodan nådde ut och försonades med henne klingade det av. Jag var helt säker på att det aldrig skulle sluta och det var 100% no escape när det pågick

Det sägs att ingenting man inte accepterar kan drabba en, men fan vet jag efter den upplevelsen!
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag blir så avis på er som har en massa att berätta om av eran egen erfarenhet så jag bestämde mig för att starta denna tråden i syfte för att få fram eran mest obehagliga övernaturliga upptäckt. Då menar jag något som ni "verkligen" inte kan förstå.

Jag vill veta varför ni tyckte så också. Vad är det obehagligaste ni upplevt inom övernaturlighet?

Det ända jag har att komma med är att det gick "skuggor" utanför mitt kök en längre tid en natt och lampan tände sig själv den natten, så där kan jag en grej att komma med i alla fall. Oförklarligt vad som hände där.
Citera
2017-12-26, 01:10
Medlem
Citat:
Var mest intresserad eftersom i väldigt i många vittnesmål av vättar så nämns det att de rör sig genom att sidosteppa/hoppa på ett märkligt sätt.

Jo, har också hört detta. Men dom jag såg sprang som "vanligt". Att det var vättar är endast ett löst antagande från min sida. Så det kan ju ha varit tomtar, istället.
Citera
2017-12-27, 20:06
Medlem
GalenRyggs avatar
Citat:
Ja, det är ju smidigare att ta sig fram genom att steppa i sidled. Vi människor borde ta efter där, tror både ett och annat världsrekord i sprint hade totalkrossats då.
Citera
2017-12-28, 23:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Nej, det såg inte ut som när vanliga människor springer. Jag minns att fötterna och därmed också deras "språng" var oerhört små och sjukt snabba...

Det där kan jag inte göra annat än att vidimera. Exakt beskrivning.
Citera
2017-12-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där kan jag inte göra annat än att vidimera. Exakt beskrivning.

Har du också sett dessa små varelser?
Citera
2017-12-29, 11:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Har du också sett dessa små varelser?

Jadå, fast bara en. Drygt 20 år sedan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in