Sarah gör sina klart sämsta insatser i lagkapperna, idag var hon trött och senast var det hopplöst läge men jag tror strävan efter att göra "mer" för att få fram laget gör att hon spänner sig. Kanske borde kört frisimmet då hon sällan faller igenom där på samma sätt. Synd för där hade vi en medalj annars, vilket hade varit kul för dom andra tjejerna.
Sjöström - Världsklass. 200 fjäril var ett experiment som inte föll väl ut den här gången.
Johansson - Pålitlig, men det ringer lite väckarklockor att hon håller på att stagnera. Godkänd.
Coleman - Extremt ojämn. Enskilda stordåd blandat med dippar. 100 fritt gör henne godkänd.
Hansson - Fick inte alls visa vad hon går för. Visade bäst takter i fritt där hon inte fick några indv. starter. Svår att betygsätta när hon snudd på "tvingas" simma medley.
Skagius - Klart godkänd. Ser mycket lovande ut inför långbana, har gått framåt trots sjukdomarna.
Marko Varga - Ett lopp och det var dåligt. Hoppas ändå på fortsatt satsning för bredden.
Lindborg - Vändningarna får absolut störst utslag i ryggsim och hennes håller inte. Var väl egentligen med främst som lagkapps-simmerska där det inte blev några lopp.
Sarah gör sina klart sämsta insatser i lagkapperna, idag var hon trött och senast var det hopplöst läge men jag tror strävan efter att göra "mer" för att få fram laget gör att hon spänner sig. Kanske borde kört frisimmet då hon sällan faller igenom där på samma sätt. Synd för där hade vi en medalj annars, vilket hade varit kul för dom andra tjejerna.
Fast så såg det väl inte ut under EM i somras så jag vet inte om man kan dra några generella slutsatser av två lagkapper på detta VM.
Får hoppas FINA inte lägger Sarahs 8 bästa finaler på två kvällar nästa gång. Så ska det nog bli några vansinniga lagkapper vid VM nästa år. Undrar hur länge simningen kommer fortsätta med ordet lagkapp? Orientering har ju lämnat budkavle för stafett.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!