Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-07, 14:44
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Snuten skall ha en eloge för att de agerar professionellt och sansat, oavsett vad de kriminella tar sig för. Det är vad som skiljer det laglydiga och civiliserade samhället från dess baksida.
Kolla hur drakoniskt som polisen i tex Saudi eller valfritt afrikanskt land agerar och se hur otroligt mycket lugnare de har det. Och ja DÄR var jag ironisk.

Men för helvete vad är det som är sansat i att ge efter mer och mer ju mer och värre kriminella handlingar som begås? Snuten ska alltså kalla in NI vid felparkering men åka hem och städa klädskåpet när det blir helikopterrån? Snutens våld ska sättas i paritet med våldet som begås mot dem. Om blattarna kastar brandbomer i syfte att bränna ihjäl dem levande så ska snuten svara med dödligt våld de med.

Vet du hur roligt och lugnt saudi och amerika skulle se vara om snuten där backade på samma sätt som de gör här? Det får du väl snart veta om inget drastiskt händer med den här förfittade snutkåren. Vi importerade ju samma folk som finns i dessa länder, men tyvärr inte samma tankesätt om hur man ska behandla asociala kräk.
Citera
2014-12-07, 14:45
  #290
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nej man behöver inte vara en passiv del av cykeln men det är jävligt naivt att tro att alla tidigare mänskliga generationer varit mer eller mindre korkade som låtit det hända.
Samhället förfaller i olika delar med jämna mellanrum trots all välvilja, goda intentioner och enorma uppoffringar i världen. Mängden kaos och tiden det tar innan nya tider av relativt lugn infaller kan dock begränsas genom goda förberedelser och ett stryktåligt samhälle med sunda värderingar.
När vi börjar prata om att skjuta av oliktänkande och skapar ett klimat där det är ok att ge sig på grannen med ett basebollträ för att denne är en vidrig pundare så blir spiralen djupare än annars, med de riktiga skräckexemplen i nutidens Afrika där fel religion eller folkgrupp kan vara ett legitimt motiv för mord i stil med hur det såg ut i vårat eget direkta närområde för bara 70 år sedan eller på Balkan under 90-talet.

Upplopp och kravaller med rena överfall på ordningsmakten som inatt är ett tydligt tecken på att rötan i samhället fortsätter att växa och gro och då har vi ändå satsat så pass mycket av våra gemensamma statliga stålar på social utveckling att vi knappt har infrastruktur, försvar eller annat kvar att tala om (jämfört med tex 70-80-talet). Kombinera detta med en krympande befolkning som bara hålls uppe på grund av att det är bra nog ställt i landet att folk fortfarande vill komma hit och att det i sig självt inte avhjälper problemet och du har ett recept på fortsatta problem.

Sätta in militären, låta polisen stämma i bäcken osv hjälper kanske på ytterst kort sikt men i länden är det som att försöka operera bort cancer med jämna mellanrum samtidigt som man fortsätter med en plutoniumdiet kryddad med asbest.

Vad exakt menar du med detta: "Kombinera detta med en krympande befolkning som bara hålls uppe på grund av att det är bra nog ställt i landet att folk fortfarande vill komma hit..."? Jag är väldigt intresserad av hur du motiverar detta uttalande.
__________________
Senast redigerad av Mantilla 2014-12-07 kl. 14:49. Anledning: felstavning
Citera
2014-12-07, 14:48
  #291
Medlem
napalmenss avatar
På aftonbladets film hör man "Eyy allihopa kom mannen". Utan tvekan blattar och vänsterfittor som ligger bakom detta.
Citera
2014-12-07, 14:50
  #292
Medlem
Det är ju svårt veta vilka gärningsmännen är eftersom dom var maskerade, dock känns det inte som maskering är något invandrare bemödat sig med tidigare upplopp.
Känns som det lika gärna kan va Ett "medborgargarde" eller liknande som tänkt e sig på någon invandrar fest som pågick i skolan , behöver absolut inte va invandrare, molitov cocktails känns inte heller som något invandrare använder jättemycket , känns mer huligan aktigt använda cocktails och bengaler.
Har det kommit fram etnicitet på någon av dom gripna?
Citera
2014-12-07, 14:56
  #293
Medlem
Tråkigt att mina inlägg plockades bort. Det måste ha varit för att jag visade på allvaret och den anarkin som spridit sig i området de senaste åren. PK-ismen har tydligen slagit till i den här tråden också. Så hur ska jag skriva det jag vill säga angående det som kommer hända nästa gång det är upplopp här? Låt mig säga så här för att vara diplomatisk, nästa gång kommer iallafall jag inte att sitta stilla och titta ut genom fönstret när mitt boendeområde brinner. Bra så?

För övrigt, 11 av ca 30 inblandade är gripna. Hyfsat bra resultat faktiskt, men det räcker inte. Majoriteten av dräggen vann igår och det kommer hända igen. Det finns bara en lösning på problemet.
Citera
2014-12-07, 14:57
  #294
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakletarn
varför använder man inte vattenkanoner?, borde vara ett effektivt sätt att få stopp på både folk och eld

Vattenkanon?...Hahaha...GAAYYYY!!
På sådana här parasitapor skall man använda Boforskanoner!
Vattenkanoner...jag skrattar ihjäl mig
__________________
Senast redigerad av SergeantPrepper 2014-12-07 kl. 15:16.
Citera
2014-12-07, 15:01
  #295
Medlem
Ricins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeld88
Brandbomber är fan lite väl. Kan inte dröja länge innan snuten skjuter ihjäl någon.
Det är detta som är problemet att det faktiskt kommer ta väldigt lång tid innan polisen faktiskt skjuter. Polisen måste markera, och bästa sätt att göra det är skjutvapen.
Ett annat scenario är att pepparspraya alla ungdomar som springer mot polisen, och sedan gripa så många som möjligt.
Alla andra länder är beredda att skjuta sina medborgare om man betar sig såhär, men den svenska polisen är tyvärr så jävla fjantiga!
Citera
2014-12-07, 15:03
  #296
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nej det var ingen ironi. Det är en guldstjärna till Polisen som visar att vi har rätt typ av folk som jobbar där, trots alla påståenden om motsatsen. Det gör att de livsstilskriminella och ghettovurmarna inte får något vatten på sin kvarn om att Polisen minsann är dumma och elaka.
Att man trots att det kastas brandbomber inte tokflippar och skjuter skarpt visar på en jävla självdisciplin och gedigen utbildning så att man kan hantera situationen.

Men det är knappast meningen att polisen skall FLY!
Dom skall göra sitt jobb.
Fan tänk om försvaret körde samma grej...helvete ryska ubåtar i skärgården...RETRÄÄÄTT RETRÄÄÄÄTT...sen springer dom till Norge och gömmer sig!
Citera
2014-12-07, 15:04
  #297
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Vattenkannan?...Hahaha...GAAYYYY!!
På sådana här parasitapor skall man använda Boforskanoner!
Vattenkanoner...jag skrattar ihjäl mig
I detta upplopp hade det bitit bra. Det är runt nollgradigt och de hade brandbomber, varför tycker du det är konstigt med vattenkanoner? Nu var de inte så många iofs, hade räckt om brandkåren kommit åt att spruta ner dom. iaf skulle slöddret inte springit runt i våta kläder utan sprungit hem till mamma för att få lite varm getmjölk. Man hade då kunnat rädda några av invandrarnas bilar som nu kusinerna brände upp av någon märklig anledning.

Summa summarum så grep man också 11 av dessa. Det räcker nog ganska långt.
Citera
2014-12-07, 15:05
  #298
Avstängd
kiwas avatar
I filmen på Aftonbladet låter det som somalier, det är lite det här som man ber om när
man tror på invandring.
Citera
2014-12-07, 15:11
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Gissar att det är den här han menar http://i.imgur.com/SJfNgpE.jpg
Vi kan alltså utesluta att det beror på bristen av fritidsgårdar.
Citera
2014-12-07, 15:23
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Och hur tror du det skulle sett ut med dialogpoliser som delar ut saft och bullar i mellanöstern och i Afrika?
Ännu värre och ett totalt jävla kaos förstås.
Varför tror du att det ofta räder stenhård diktatur med en lika hård polis och militär där araber och afrikaner har sin naturliga hemvist för att kunna upprätthålla ett någorlunda lugn?
Svaret är: det finns inga andra metoder som fungerar för att hålla dem på mattan.
Du är.......korkad.

Ni har helt fel, det är korvgrillning och en ny fritidsgård som gäller om man ska få bukt med detta problemet / Mono Muslim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in