2014-12-12, 02:08
Medlem
_Soldier_s avatar
Googles advokater är väldigt vassa. Dom kan vinkla det mesta. Så han är ganska efterbliven som ens försöker.
Citera
2014-12-12, 08:34
Medlem
najass avatar
Mer OT raderat. Skärp er nu, denna tråd handlar inte om sakfrågan hur läkaren lurats, vad som skulle krävas för kompensation etc. Ta det i den befintlgia diskussionstråden. Givetvis handlar inte denna tråd heller om andra skojar ni råkat ut för.

/mod
Citera
2014-12-12, 09:39
Medlem
Mimurs avatar
Och nu är denna diskussionen tredje högst på forumets topplista. Härligt att straffa ansvars-smitande läkare så
Citera
2014-12-12, 09:42
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
http://www.friatider.se/google-st-ms-av-uth-ngd-l-kare, intressant med streisandeffekten (vilket ledde mig hit)..
Citera
2014-12-12, 11:18
Medlem
RuneRusks avatar
Precis som TS i den ursprungliga tråden påpekat handlar den inte om privatpersonen Geza Madar utan om hans klinik, alltså om företaget och hans roll som läkare. Det är intressant att han vänder sig mot kommentarerna i tråden och inte TS påståenden.

För Flashback vore det enkelt att ta bort inläggen med de värsta påhoppen, tror det är 2 stycken, för då faller hans argument i rätten. Att han ska kunna ta bort efterföljande trådar där hans namn och företag förekommer är uteslutet.
Det borde väl dessutom gå att länka till Flashbacktrådar på andra sociala medier och forum så att även om de skulle lyckas radera nåt sökresultat på Google dyker det ändå upp från andra håll.
Citera
2014-12-12, 11:32
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RachelZane
Stor humor.

Ett mailcitat ifrån Gezas advokat Joakim till Google:

"Om vi inte senast fredagen den 15 november 2014 får bekräftelse från Google Sweden AB eller dess amerikanska moderbolag att åtgärder kommer att vidtas för att ta bort informationen från Googles sökmotorindex avser Geza Madar att stämma Google Sweden AB och Google Inc. i tingsrätt."

Jag är ingen fantast av storföretag och makten de har, men är inte detta ett idiotiskt drag av både läkaren och hans advokat? Hur fanken tänker dem?
Citera
2014-12-12, 13:44
Medlem
najass avatar
Ännu mer OT raderat. Skärp er nu, denna tråd handlar INTE om sakfrågan hur läkaren lurats, vad som skulle krävas för kompensation, om TS fick rättshjälp vid sin klagan etc, etc. Ta det i den befintliga diskussionstråden!

Efter detta tredje modsmeddelande kommer det att delas ut varningar till alla klappträ som fortsätter att här diskutera saker som ska diskuteras i ursprungstråden.

/mod
Citera
2014-12-12, 16:55
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Precis som TS i den ursprungliga tråden påpekat handlar den inte om privatpersonen Geza Madar utan om hans klinik, alltså om företaget och hans roll som läkare. Det är intressant att han vänder sig mot kommentarerna i tråden och inte TS påståenden.

För Flashback vore det enkelt att ta bort inläggen med de värsta påhoppen, tror det är 2 stycken, för då faller hans argument i rätten. Att han ska kunna ta bort efterföljande trådar där hans namn och företag förekommer är uteslutet.
Det borde väl dessutom gå att länka till Flashbacktrådar på andra sociala medier och forum så att även om de skulle lyckas radera nåt sökresultat på Google dyker det ändå upp från andra håll.

Vilken fin bild du har

OnT: Klassisk streisand-effekten. Snacka om att skjuta sig själv i foten. Antingen är han helt oerfaren med internet/Flashback eller också är han bara väldigt dum. Men då är det svårt att förstå hur kan kommit in på och klarat läkarlinjen.
Citera
2014-12-12, 17:03
Medlem
Bör man som läkare inte tåla att ens verksamhet diskuteras på internet?

– Man får givetvis tolerera att folk ventilerar sina åsikter. Men detta är en kommentar från en kund som går över alla gränser som i sin tur gett upphov till kommentarer som är förtal och grova personangrepp. Många av kommentarerna är djupt obehagliga.

Jag har läst tråden flera gånger om.
Jag undrar vad advokaten syftar på. Vadå gått över alla gränser???

När den drabbade skrev utförligt vad han har gått igenom.
Om google skulle ta bort så skulle det vara fruktansvärt.

Jag är själv i tankarna på hårtransplantation så denna fråga är viktigt för mig.

I detta fallet är referenser extremt viktigt när man ska välja sjukvård.

Tar google bort den möjligheten så skulle det vara fruktansvärt.

Ingrepp på kroppen är extra viktigt att kunna ha referenser på den man ska utföra ingreppet hos.
Citera
2014-12-12, 17:37
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Vilken fin bild du har

OnT: Klassisk streisand-effekten. Snacka om att skjuta sig själv i foten. Antingen är han helt oerfaren med internet/Flashback eller också är han bara väldigt dum. Men då är det svårt att förstå hur kan kommit in på och klarat läkarlinjen.
Ja visst är min avatar fin

Jag tror han agerar på impuls. Att försöka ställa saker tillrätta genom att erbjuda pengarna tillbaka eller en ny operation överväger han inte ens. Han känner att han har övertaget och är övertygad om att det är han som blir utsatt för ett övergrepp. Så alternativet dum/okunnig passar bra. Det är bara att hoppas på, vilket jag är helt övertygad om, att detta kommer kosta honom betydligt mer än han tjänat på sitt usla ingrepp i advokatkostnader och att han kommer tappa många fler kunder.

Välkommen till verkligheten!
Citera
2014-12-12, 18:14
Medlem
Minns tråden, satt faktiskt då och undrade varför ts gick igenom något som gav dåliga vibbar gång på gång men självklart bär läkaren ansvaret!
Vart är världen påväg när läkare gör fel och istället för att få konsekvenser ska få hjälp att tysta ner folk som klagar?

Det är inte tråden som ska bort, utan han.
Citera
2014-12-12, 21:29
Medlem
klart tråden ska få va kvar. Vi har väl dessutom yttrande frihet i swe så man får skriva och tänka hur man känner. Tråden ska va kvar för att varna andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in