Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Väst är onekligen väst och öst är öst. Svårt att säga emot!

M'n vdd tycker du om attg den maligna cancersvulsten <uKrina har sålt de vapen man fått från den blodbesudlade regimen i Washington till islamiska extremister i Mellanöstenr? Hur ser du på att ohyran i lögnens huvudkontor Kiev tarr emot tjetjerska salafister i 'kkraina som sedan skickas ut till fronten i Donbass för att terrorisera civilbefolkningen där? Visst är det så att den <ukrianska ohyrans beteende är ganska ointressant för oss i Sverige, men det går inte att undvika det faktum att Ukraina vl adrig i historien ahr varit en demokariskt samhäle eller um´ppmuntrat demokratiska strömmningar, med eller utan det bajskissnazistiska Moskvas hjälp.
Nu hittar du på givetvis men att Tjetjener avlönade av Kreml terrar befolkningen i östra <ukrina är väl fastslaget så du blandar ihop det hela lite grand. Det är ju inte Ukraina utan Ryssland som är storexportör av islamistiska terrorgrupperingar så det blev lite fel även där. Och visst finns det samhälleliga cancersvulster även i Ukraina men modertumören är av rysk härkomst och borde avlägsnas först.
Citera
2017-12-08, 17:27
Medlem
storraps avatar
Citat:
M'n vdd tycker du om attg den maligna cancersvulsten <uKrina har sålt de vapen man fått från den blodbesudlade regimen i Washington till islamiska extremister i Mellanöstenr?
Klarar du att ge källa till detta? Dvs sålt alla vapen, en del eller bara något enstaka? Alla sorts vapen eller bara en typ? Defensiva eller offensiva sådana?
Islamiska extremister = IS eller de rebeller väst stöder i Syrien??
Citera
2017-12-09, 01:58
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Därför att väst har så, oändligt, mycket mera att erbjuda än Ryssland. Det enda positiva Ryssland kan erbjuda är billig olja och gas, samt hjälp till diverse diktatorer, som iof är ett mindre ont än alternativet och USA:s sinnessjuka Mellanösternpolitik.

Du har inte ännu förklarat vad västs "överlägsna" samhällsmodell består i? Såvitt jag kan se det så verkar den för er bestå av Coca Cola, Snickers och Iphone på ett ungefär.

Btw så kan jag berätta för dig när "väst" kommer starta tredje världskriget. Det är den dagen väst har "tappat ansiktet" och försprånget mot konkurrerande samhällen och väst förljugna bluffsamhälle inte ter sig attraktivt längre.
Citera
2017-12-09, 09:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Du har inte ännu förklarat vad västs "överlägsna" samhällsmodell består i? Såvitt jag kan se det så verkar den för er bestå av Coca Cola, Snickers och Iphone på ett ungefär.

Btw så kan jag berätta för dig när "väst" kommer starta tredje världskriget. Det är den dagen väst har "tappat ansiktet" och försprånget mot konkurrerande samhällen och väst förljugna bluffsamhälle inte ter sig attraktivt längre.

Det beror på att du har en förvrängd bild av väst, bor du verkligen här? (Nej du behöver inte svara om du inte vill).

Objektivt sett så har väst skapat bättre samhällen för sina invånare. Väst är också demokratiska rättssamhällen där yttrandefrihet och pluralism råder. Allt är, naturligtvis, inte perfekt, men väst är ändå bättre en alla alternativ.

Lika objektivt sett så hindras t.ex Rysslands utveckling av de ständigt återkommande "utvidga imperiet lägena".
Citera
2017-12-09, 10:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det beror på att du har en förvrängd bild av väst, bor du verkligen här? (Nej du behöver inte svara om du inte vill).

Objektivt sett så har väst skapat bättre samhällen för sina invånare. Väst är också demokratiska rättssamhällen där yttrandefrihet och pluralism råder. Allt är, naturligtvis, inte perfekt, men väst är ändå bättre en alla alternativ.

Lika objektivt sett så hindras t.ex Rysslands utveckling av de ständigt återkommande "utvidga imperiet lägena".
Muammar al-Gaddafi ringde från himlen och vill ha tillbaka sitt land. Det blir lite tjatigt med det där "utvidga imperiet" när man ser USA:s och Västs härjningar i MÖ de sista trettio åren, tycker du inte det?
Citera
2017-12-09, 15:23
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Muammar al-Gaddafi ringde från himlen och vill ha tillbaka sitt land. Det blir lite tjatigt med det där "utvidga imperiet" när man ser USA:s och Västs härjningar i MÖ de sista trettio åren, tycker du inte det?

Jag har skrivit, typ, hundra gånger att jag anser att USA:s Mellanöstern politik är sinnessjukt. Och jag har skrivit ett antal gånger att Libyen operation var ett misstag och dåligt för alla, inte minst för det libyska folket.
Citera
2017-12-09, 15:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag har skrivit, typ, hundra gånger att jag anser att USA:s Mellanöstern politik är sinnessjukt. Och jag har skrivit ett antal gånger att Libyen operation var ett misstag och dåligt för alla, inte minst för det libyska folket.
Varför ägnar du då inte din tid till att härja i USA-forumet och spy din galla över neocons? Du verkar som sagt lite besatt av Putin.
Citera
2017-12-09, 17:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför ägnar du då inte din tid till att härja i USA-forumet och spy din galla över neocons? Du verkar som sagt lite besatt av Putin.

Jag hatar verkligen il duce dumb-Trump på alla sätt och vis, har väldigt svårt att hitta någon sympatiskt hos honom, utom möjligtvis när han försökte hjälpa en marinkårssoldat på med sin keps.

Men det är så uppenbart att han är så monumentalt okunnig och oskicklig, så jag hoppas att han inte får sitta hela sin mandatperiod. Alla turer, på väg dit, orkar jag inte sätta mig in i.

Dessutom utgör inte USA något militärt hot emot oss. Tvärt om så hjälper de oss att stärka vår försvarsmakt.
Citera
2017-12-09, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Klarar du att ge källa till detta? Dvs sålt alla vapen, en del eller bara något enstaka? Alla sorts vapen eller bara en typ? Defensiva eller offensiva sådana?
Islamiska extremister = IS eller de rebeller väst stöder i Syrien??

https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKCN1050ZE
Senast redigerad av WhiskyTangoFoxtrot 2017-12-09 kl. 18:27.
Citera
2017-12-09, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu hittar du på givetvis men att Tjetjener avlönade av Kreml terrar befolkningen i östra <ukrina är väl fastslaget så du blandar ihop det hela lite grand. Det är ju inte Ukraina utan Ryssland som är storexportör av islamistiska terrorgrupperingar så det blev lite fel även där. Och visst finns det samhälleliga cancersvulster även i Ukraina men modertumören är av rysk härkomst och borde avlägsnas först.

Tjetjener avlönade av ohyran i Kiev terrar befolkningen i östra <>uKriana.

https://mobile.nytimes.com/2015/07/0...th-rebels.html
Citera
2017-12-09, 18:59
Medlem
storraps avatar
Citat:
https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKCN1050ZE
Rebellterroristerna i Luhansk/Donetsk smugglar i väg vapen österut ja, men var säger dom att det är vapen Ukrainska armen fått från Washington? Knappast USA som försett terroristerna med vapen, dom kommer självfallet från Ryssland (o en del lättare inhemska vapen som övergavs när Girkin & Co invaderade).
Citera
2017-12-09, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Rebellterroristerna i Luhansk/Donetsk smugglar i väg vapen österut ja, men var säger dom att det är vapen Ukrainska armen fått från Washington? Knappast USA som försett terroristerna med vapen, dom kommer självfallet från Ryssland (o en del lättare inhemska vapen som övergavs när Girkin & Co invaderade).

Vad säger Mark Galeotti i artikeln ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in