Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-15, 17:08
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Etnisk nationalism är inte, såsom jag förstått, någonting som ens SD förespråkar. Det är upptill en var och en svensk medborgare att definiera sin egen identitet.

Etnicitet har inget med nationalism i sig att göra. Etnicitet är ett välkänt begrepp som finns i hela världen och används av personer med vitt skilda ideologier. Det är bara i vita länder där man förväntas tycka det är okej att förinta sitt eget folk som etnicitet är något som ska förnekas och påstås inte finnas.

Jag är etniskt svensk. Punkt.
Citera
2015-05-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Etnisk nationalism är inte, såsom jag förstått, någonting som ens SD förespråkar. Det är upptill en var och en svensk medborgare att definiera sin egen identitet.

Nej, SD står för s k öppen svenskhet. Men identitet KAN bygga på etnicitet.
Finns det enligt din mening etniska samer och etniska judar? Om inte...förklara varför.
Citera
2015-05-15, 17:58
Medlem
IngmarBergmans avatar
Jag vet inte om det här har varit uppe i tråden tidigare. Jag tycker verkligen det är fantastiskt hur judehundarna totalt tycks sakna heder, konsekvenstänkande och logik.

Citat:
När andra talar om för mig vem jag är, är det inget annat än en förolämpning. Det är fullständigt oacceptabelt, säger hon.

Citat:
– Det är ett fegt försvarstal och fullständigt felaktigt. Det som är problemet är att han och SD tar sig friheten att göra sig sig till talespersoner om identitet, de ska definiera vem som är vad och vem som ska ha rätt att få kalla sig svensk, säger Lena Posner Körösi.

Lena Posner Körösi ordförande i Judiska centralrådet
http://www.dn.se/nyheter/sverige/jud...soder-hycklar/
http://www.dn.se/val/nyval-2015/sd-v...g-manniskosyn/

Citat:
Han är är fejk!

Lena Posner Körösi ordförande i Judiska centralrådet, om Avner Yonathan Ben Yisrael angående hans judiskhet b.la..

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=3052

Vem bestämmer att Avner är jude eller inte? Varför måste man gå igenom massa ritualer och följa massa regler? Det ska väl inte Posner bestämmer. Avner har väl rätt att definiera sig själv?
Citera
2022-09-14, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Då har han åtminstone säkrat de judiska rösterna, de är ju väldigt noga med att påpeka sin särart.

Det var ett tag sen, nu aktuellt igen.
TV i går, Silberstein som så gärna vill misstolka och SR som tillåter honom misstolka Söder utan att Söder eller någon i SD var närvarande.

Judar säger dom är judar, samer säger dom är samer.
Jag säger att jag är XXXXXX (det talar jag inte om här) men vi är svenskar hela bunten.
Att Silberstein vill misstolka detta om och om igen och att SR släpper in honom i studion igen visar bara att SR inte är neutralt nyhetsrapporterande TV.
Silberstein vill spela lidande.
Allt för at svartmåla SD.
SD har väljare som är judar, samer och såna som jag., men vad gör man inte för att svartmåla!?

Dra upp sossarnas och andra partiers brunhet också, men nej det gör man inte utan enbart SD.
Citera
2022-09-14, 07:56
Medlem
DN för många år sen när det här tramset började.
Medias och enstaka männisor som ville misstolka Söder och SD.

https://www.dn.se/nyheter/politik/de...nationalismen/

Citat:
"Kan man inte vara både jude och svensk, samtidigt?

– Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet. Men gör de inte det behöver inte det vara ett problem. Man måste skilja på medborgarskap och nationstillhörighet. De kan fortfarande vara svenska medborgare och leva i Sverige. Samer och judar har levt i Sverige under lång tid."

En same säger den är same, en jude säger den är jude, men när det sägs att det är OK att vara av någonting annat och vara svensk då ska det misstolkas om och om igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in