Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-12-21, 00:49
  #61
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Man har som jag ser det två val:

1. Att inte ha TV och inte betala TV-avgift
2. Att ha TV och betala TV-avgift

Jag är därför förvånad av alla svaren här på Flashback som går ut på att tala osanning och inte göra rätt för sig. Om man inte tycker ens heder är värd mer än 6 spänn per dag har man inte höga tankar om sig själv...

Kan man övertyga tillräckligt många människor att vägra betala TV-licens kan man till slut tvinga dem att lägga ner sitt ljugande i etern. Alternativt bestäms det att SVT/SR blir skattefinansierat, då har vi iallafall lyckats lägga ner Radiotjänst (omsättning 150 miljoner SEK - ett galet slöseri).
__________________
Senast redigerad av Uran233 2014-12-21 kl. 01:06.
2014-12-21, 01:13
  #62
Medlem
Jag ljuger dem rakt upp i ansiktet, alltid. Sist det kom en herre och knackade på så skrek jag honom rätt i ansiktet att "Nu får de fan vara nog. Ni har terroriserat mig hela veckan och ringt under möten och allting, jag har betalat". Han bad om ursäkt, skrev check på pappret och har inte dykt upp sen dess.
Att de terroriserat mig och att jag betalat fanns det dock en osanning i.
2014-12-21, 01:14
  #63
Medlem
Jag fattar inte att folk ORKAR lägga ner så mycket tid på att slippa pynta tv-licens!!?? Vad betalar man ens!?
Orka förnedra sig med en massa patetiska lögner och fylla i formulär och massa trams.

Man ska betala om man har tv. Hur jävla svårt kan det vara? Snålfittor.
2014-12-21, 01:51
  #64
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Jag fattar inte att folk ORKAR lägga ner så mycket tid på att slippa pynta tv-licens!!?? Vad betalar man ens!?
Orka förnedra sig med en massa patetiska lögner och fylla i formulär och massa trams.

Man ska betala om man har tv. Hur jävla svårt kan det vara? Snålfittor.

Nope, ringde till Radiotjänst sa att jag inte hade tv och har därefter inte fått en faktura. Tog typ 1 minut. Tror jag satt och sket medan jag ringde.
2014-12-21, 02:03
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Jag fattar inte att folk ORKAR lägga ner så mycket tid på att slippa pynta tv-licens!!?? Vad betalar man ens!?
Orka förnedra sig med en massa patetiska lögner och fylla i formulär och massa trams.

Man ska betala om man har tv. Hur jävla svårt kan det vara? Snålfittor.

Jag vägrar dock betala då jag inte ens nyttjar/ser på "SVT".
ALLT jag ser på har jag laddat hem och INGET av det jag ser går på SVT.
Har inte en sladd kopplad till min "TV" förutom el och mitt PS3. Finns fan inte en chans i hela jävla världen att jag betalar för något jag inte nyttjar.
Skulle det dock komma en faktura för att jag lyssnar på P1 varje jävla dag jag kör till jobbet kommer jag betala den, surt, men ändå.
2014-12-21, 03:33
  #66
Medlem
inkognito-s avatar
Radiotjänst arbetar ohederligt vilket är orsaken till att jag alltid kommer sätta mig på tvären. Under den tid då de försökte kränga TV-licensavgift på människor som ägde modem dator eller mobil så ringde de mig; givetvis från dolt nummer och sent på söndagskvällen när man var skönt avslappnad.

Ett minnesvärd samtal jag hade med dem löd i stil med följande (förkortad version):

R: Blablabla Rånartjänst "..." och vi är en myndighet som blablabla "..."
Jag: Nej ni är ingen myndighet
R: Jo, vi är en myndighet
Jag: Nej. Ni är ingen myndighet!
R: Vi myndighetsutövar...
Jag: Du kan kalla det vad du vill, men ni är fortfarande ingen myndighet.
(Jag ifrågasatte varför avgiften inte las ovanpå skatten, vilket skulle göra att de slapp köra "dirty tricks" via telefon samt varför deras samtal inte faller under NIX)
Jag: ...Dessutom är jag en fattig student och har inte råd med någon TV.
R: Det var ju konstigt, - mitt namn -. Min dotter studerar och hon har minsann råd.
Jag: Ja, men så har hon dig som mamma också.
R: *Klick*

Rånartjänst-tanten visste mycket väl om att jag vid den tiden ägde ett "modem" eftersom det telefonnummer hon ringde avslöjade att jag hade IP-telefoni vilket säkerligen bidrog till hennes oproffsiga uppträdande. Det senaste samtalet, för övrigt ett rekordkort samtal för mig när det gäller rånartjänst gick i stil med:

R: Hej, jag ringer från Rånartjänst "...", är det du eller din sambo som står för TV-licensen?
(Du ska absolut inte inte svara "jag har ingen sambo" för då kontrar de med "då skriver vi dig som ägare av TV-licensen" och så sitter man på pottan. Jag svarade kort och koncist...)
Jag: Jag äger ingen TV!
R: Jaha, jag förstår. Du är medveten om att det är din skyldighet enligt lag att meddela oss om du äger en TV-mottagare?
Jag: Ja.
R: Va bra, men då vet du det.
Jag: Ja.
R: Hej då
Jag: Hej då...

Så mitt råd när det gäller Rånartjänst; blåneka, blåneka och åter blåneka. Skulle du försäga dig så är det bara höra av sig efteråt till dem och berätta att du sålt din TV-mottagare.
__________________
Senast redigerad av inkognito- 2014-12-21 kl. 03:44.
2014-12-21, 05:55
  #67
Medlem
Är det någon som har erfarenhet av att hota tvkontrollanter vid deras besök, kanske rent av misshandlat en ? Vad gött det skulle vara.
2014-12-21, 07:18
  #68
Medlem
iggesundarns avatar
Verkar som om en massa dumt folk är insnöade på *jag tittar inte på skit från SVT* Vad har det med saken att göra.. Är ni så helt outbildade att ni ff inte fattat att det är innehavet av utrustningen ni betalar för. Men hur som helst åter till TS så är det bara säja att du sålt tv,n på blocket till en okänd person.. inte så svårt.
2014-12-21, 07:20
  #69
Medlem
iggesundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickerkille
Är det någon som har erfarenhet av att hota tvkontrollanter vid deras besök, kanske rent av misshandlat en ? Vad gött det skulle vara.
Tycker man det är värt att åka in för *våld mot tjänsteman* så är det ett alternativ,, men jag tror dock inte att man slipper licensen för det.
2014-12-21, 07:44
  #70
Medlem
Som sagts tidigare i tråden, ring upp, säg att du gjort dig av med all licenspliktig utrustning, du kan t.o.m skicka mail om detta så slipper du ens prata med dom om du är en "nervös" en.

Och ni som snackar heder och att "göra rätt för sig" skit ner er, när i helvete har radiotjänst kört på raka rör? Som fejkar intervjuer för att sätta dit folk, försöker hitta udda anledningar att betala de här skiten, har anställda som jagar olicenserade folk och tjänar skit i lön, ringer så plågsamt mycket att man nästan kan anmäla de för trakasserier.

Eldar hellre upp 2000kr per år än ger till de trakasseritjänst
2014-12-21, 07:55
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iggesundarn
Tycker man det är värt att åka in för *våld mot tjänsteman* så är det ett alternativ,, men jag tror dock inte att man slipper licensen för det.
Nä det tror inte jag heller men det kan vara värt känslan.
Va paff kontrollanten ska bli när första smällen träffar näsan.
2014-12-21, 08:20
  #72
Moderator
Ruskigbusss avatar
Det finns en stor tråd om detta:
(FB) Den stora tråden om tv-licens, Radiotjänst aka Rånartjänst (sammanslagen)

Och räcker inte det så finns ett antal trådar till:
https://www.flashback.org/find_threa...p?tag=tvlicens

Det räcker så.
*Låst*
/Mod
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback