2010-03-06, 21:01
Medlem
Etis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Jag har gjort misstaget att ha allt i en sparfil. Det var säkert 70-80 timmar åt helvete när den filen blev korrupt av okänd anledning.

Haha! Jag sparade också allt i samma fil innan den blev korrupt. Jag kom sedan på fenomenet med quicksave, sådär tre år efter att jag köpt spelet..
och det var ändå en månad innan jag upptäckte "grab"-knappen. "VA?! kan man TA saker och FLYTTA på dem?"
Citera
2010-03-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eti
Haha! Jag sparade också allt i samma fil innan den blev korrupt. Jag kom sedan på fenomenet med quicksave, sådär tre år efter att jag köpt spelet..
och det var ändå en månad innan jag upptäckte "grab"-knappen. "VA?! kan man TA saker och FLYTTA på dem?"
Det ska finnas något sätt man kan få tillbaka en autosave som inte finns med i save listan.
Jag hade samma problem för några månader sen och då var det någon i det här tråden som sa hur man skulle göra.

Edit kommer.

Edit: okej. jag hittade inte hur man skulle göra i den här tråden men det ska finnas något sätt, så det är bara att googla
Senast redigerad av Cashmate 2010-03-06 kl. 21:47.
Citera
2010-03-06, 22:44
Medlem
Hade tänkt att införskaffa spelet igen, någon som har någon idé om vad man ska spela? Kommer knappt ihåg något... Kanske något roligt uppdrag också, hade varit tacksamt
Citera
2010-03-07, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olaa
Hade tänkt att införskaffa spelet igen, någon som har någon idé om vad man ska spela? Kommer knappt ihåg något... Kanske något roligt uppdrag också, hade varit tacksamt

Jag brukade spela Nord warrior heavy armor, blunt och hela kitet. Fast archer mixxat med stealth är faktiskt rätt skoj också

Blev sjukt sugen på att installera och spela igen när man såg denna tråden
Citera
2010-03-07, 14:08
Medlem
Etis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olaa

Jag brukar köra rogue/mage. En bra klass för det är witchunter. Annars är det bara att plocka ihop lite kul skills man gillar och göra en custom class. Jag föredrar att köra Dunmer eftersom de är så mångsidiga. Nord är en annan favorit trots att det inte är så bra magiker

Uppdrag som är kul: Beror helt på vad du gillar. Om du inte har det skulle jag rekommendera att skaffa Knights of the nine. De uppdragen är väldigt spännande, även om det första är rätt irriterande...
Citera
2010-03-07, 14:17
Medlem
StevenEvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eti
Ditt nuvarande spel är totalt borta men du kan ju alltid dra lärdom av detta.

Läxan är: Spara ofta och på många olika sparfiler nästa gång du spelar. Du behöver inte överdriva men det är skönare att kunna gå tillbaka till fem minuter tidigare än fem timmar tidigare, eller kanske inte alls

Men jag har sparat i både vanlig save, autosave, och quicksave.
Grejen är den att varje gång jag trycker på Load på introsidan, så kraschar hela spelet. Stängs ner totalt.
Citera
2010-03-07, 15:01
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StevenEven
Men jag har sparat i både vanlig save, autosave, och quicksave.
Grejen är den att varje gång jag trycker på Load på introsidan, så kraschar hela spelet. Stängs ner totalt.
Hände för mig med Trycker på man på continue så står det att filen är korrupt.
Citera
2010-03-07, 18:17
Medlem
Columbias avatar
Härlig känsla i spelet.

Men är det "tänkt" att man ska leva som en invånare i cyrodiil och springa runt bland städer och bara leva och göra quest som man behagar, eller är det viktigt att man följer en någorlunda mall i spelandet?

Kände mig extremt lost när jag lämnade fängelsehålorna i början av spelet, men är det så att man har fullständig frihet över spelandet är det ett enormt plus för spelet.
Citera
2010-03-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
Härlig känsla i spelet.

Men är det "tänkt" att man ska leva som en invånare i cyrodiil och springa runt bland städer och bara leva och göra quest som man behagar, eller är det viktigt att man följer en någorlunda mall i spelandet?

Kände mig extremt lost när jag lämnade fängelsehålorna i början av spelet, men är det så att man har fullständig frihet över spelandet är det ett enormt plus för spelet.

Du kan göra vad du vill. Om du inte känner för att göra main questet så kan du strunta i det och göra andra quests eller utforska.
Citera
2010-03-07, 19:13
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashmate
Du kan göra vad du vill. Om du inte känner för att göra main questet så kan du strunta i det och göra andra quests eller utforska.

Otroligt härligt ju!
Citera
2010-03-07, 19:23
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
Otroligt härligt ju!
Följ main questet tills oblivionportarna öppnas, sedan sluta. För sen när du klarar main questet stängs dom.
Citera
2010-03-07, 20:29
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Följ main questet tills oblivionportarna öppnas, sedan sluta. För sen när du klarar main questet stängs dom.

Tack för tipset. När tiden är mogen ska dock även main questet klaras av såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in