2010-05-27, 15:36
Medlem
mullvadsgrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsoul
Har fortfarande inte löst hur jag ska få väck min vampirism, den sidan var tyvärr inte till stor hjälp för mig. Så för min del framöver så blir det nog att döda monster och utföra uppdrag på nattetid och försöka snacka med NPCs på dagen och spola fram tiden till natt.

Det lättaste är att fuska fram dina grand soul gems. Vampirism är bara en riktigt dryg grej som inte direkt ökar din spelupplevelse, annars är detta det bästa RPG spelet genom tiderna. Lägg till Shivering Isles och knights of the nine så har du riktigt mycket speltid med det högsta replay värdet på ett spel någonsin.
Citera
2010-05-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullvadsgreken
Det lättaste är att fuska fram dina grand soul gems. Vampirism är bara en riktigt dryg grej som inte direkt ökar din spelupplevelse, annars är detta det bästa RPG spelet genom tiderna. Lägg till Shivering Isles och knights of the nine så har du riktigt mycket speltid med det högsta replay värdet på ett spel någonsin.

Hur fuskar jag fram grand soul gems? Har försökt skriva additem.<ID> men det funkar inte. Det har gått så långt så att jag har gjort upp ny gubbe för att slippa vampirism.
Citera
2010-05-31, 14:24
Medlem
Andersdamaans avatar
Här är några item codes för black soulgems.
Först så skriver du "player.additem" sedan någon av de följande koderna, men jag tror den första koden inte funkar för dig då vikten är angiven till 0 och därför säkert är ett sk. "Quest item" De andra bör fungera dock. Har själv använt en av dem förut (minns ej vilken nu dock)

00000192
000382E0
0003C7FC
0001EC14

Hoppas det löser sig för dig. Vampyrspelandet är inget vidare tycker jag.
Jag har även för mig att om du installerar den officiella plug-innen "Vile lair" så finns det ett sätt att snabbt bota vampirism där. Kan komma ihåg fel dock.
Citera
2010-05-31, 14:38
Medlem
Arrogants avatar
http://vgstrategies.about.com/od/pcc...ionSoulGem.htm

Här är en lista på koderna till alla soulgems.

Skriv bara som ovanstående sa t.ex

player.additem 00015B8E 100

i § (konsolen) och tryck enter.

100 anger antal.
Citera
2010-05-31, 22:12
Medlem
darjeengs avatar
Oblivion har slutat fungera och måste avslutas?

Jag har kollat runt på internet men ingen verkar ha hittat något åt det här. När jag försöker sätta igång mitt The elders scrolls: Oblivion IV så kommer jag in på startmenyn och sen sekunden efter jag tryckt på play så crashar det till desktop och jag får felmeddelande "Oblivion har slutat fungera och måste avslutas". Det här är ett gammalt problem jag har och det har fungerat på samma dator men slutade plötsligt funka. (Jag har testat ominstallera spelet, och att starta i kompatibilitetsläge för XP och kör som administratör)

Här är mitt system:
CPU: 3.16 dual core
Grafikkort: Nvidia GeForce GTS 250

(Tror det räcker : p )
Citera
2010-06-01, 15:53
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darjeeng
Jag har kollat runt på internet men ingen verkar ha hittat något åt det här. När jag försöker sätta igång mitt The elders scrolls: Oblivion IV så kommer jag in på startmenyn och sen sekunden efter jag tryckt på play så crashar det till desktop och jag får felmeddelande "Oblivion har slutat fungera och måste avslutas". Det här är ett gammalt problem jag har och det har fungerat på samma dator men slutade plötsligt funka. (Jag har testat ominstallera spelet, och att starta i kompatibilitetsläge för XP och kör som administratör)

Här är mitt system:

Om du har några mods inlagda i ditt oblivion så det förmodligen en av dem som spökar, annars så är det nog vista som bråkar. Har du testat att uppdatera till senaste oblivion patchen? Det finns även en No Crash "mod" för nedladdning på tesnexus.com
Du kan också testa att ladda ned "Unofficial Oblivion Patch" ifrån samma sida. Den skall lösa många problem.
Citera
2010-06-02, 06:54
Medlem
darjeengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Om du har några mods inlagda i ditt oblivion så det förmodligen en av dem som spökar, annars så är det nog vista som bråkar. Har du testat att uppdatera till senaste oblivion patchen? Det finns även en No Crash "mod" för nedladdning på tesnexus.com
Du kan också testa att ladda ned "Unofficial Oblivion Patch" ifrån samma sida. Den skall lösa många problem.

Tack för det snabba svaret, men inget av det du postade hjälper. Fortfarande så att programmet slutar fungera och måste avslutas.
Citera
2010-06-02, 10:35
Medlem
The Crashs avatar
Citat:

Här är mitt system:

Är det crackat? Jag har samma problem, och det löste sig när jag gjorde en genväg(till oblivion.exe, inte oblivionlauncher.exe) på skrivbordet.
Citera
2010-06-02, 14:34
Medlem
darjeengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Är det crackat? Jag har samma problem, och det löste sig när jag gjorde en genväg(till oblivion.exe, inte oblivionlauncher.exe) på skrivbordet.

Tack igen för att du svarade så snabbt men detta hjälpte inte heller. Jag har ingen aning vad problemet är men du verkar ha lite mer grepp om det. Har du några sista tips som du kan tror att jag kan behöva göra?
Citera
2010-06-02, 14:49
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Tack igen för att du svarade så snabbt men detta hjälpte inte heller. Jag har ingen aning vad problemet är men du verkar ha lite mer grepp om det. Har du några sista tips som du kan tror att jag kan behöva göra?
Tyvärr.. har ingen aning om vad det kan vara. Jag har ju problem med mitt DirectX och mina grafikkortsdrivrutiner som kan vara en faktor till att det krashar för mig... Skriv dxdiag i "kör" och gör testen för bildskärm för att se om du har samma problem.
Citera
2010-06-02, 16:48
Medlem
darjeengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Tyvärr.. har ingen aning om vad det kan vara. Jag har ju problem med mitt DirectX och mina grafikkortsdrivrutiner som kan vara en faktor till att det krashar för mig... Skriv dxdiag i "kör" och gör testen för bildskärm för att se om du har samma problem.

Hur ser jag om det är ett problem? Jag kan se bitar av mitt system och drivrutiner, och DirectX. Vet inte om det är det jag kollar efter men det står att allt mitt directx är aktiverat. :S
Citera
2010-06-02, 16:54
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Hur ser jag om det är ett problem? Jag kan se bitar av mitt system och drivrutiner, och DirectX. Vet inte om det är det jag kollar efter men det står att allt mitt directx är aktiverat. :S
Tryck på "Testa DirectDraw" och "Testa Direct3D"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in