Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-12-26, 23:32
  #25
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wxUeHeKQ
Trams. Det finns ingen enskild metod som förutspår börsen bättre än TA, detta har bevisats om och om igen.
Då kan ju herr tramsare plocka fram tio (10) vetenskapliga källor inom akademisk finans som visar detta, givetvis ska dessa även korrigera för data snooping bias samt transaktionskostnder. Jag väntar ivrigt och är beredd att ändra åsikt om det finns bevis för det.
__________________
Senast redigerad av VonFanderblad 2014-12-26 kl. 23:36.
Citera
2015-01-09, 02:19
  #26
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big-3ljo
Hej, undrar om det är värt att göra en teknisk analys på aktier innan man köper i ett företag? Jag brukar bara läsa deras rapporter, vilket har räckt. Eller har jag bara haft tur?

Hej, jag tror jag har haft tur med min mina köp aldrig använt TA inför ett köp. de är dock ingen nödvändighet förvånansvärt få gör de även ibland yrkes män.

har fått en lektion i TA och kan kanske göra en tråd om de sen. de är en mycket användbar metod men räkna med att lägga mycket tid i perioder.
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2015-01-09 kl. 02:28.
Citera
2015-01-09, 11:53
  #27
Medlem
Alla har sina modeller och sina olika varianter i hur man bedömer potential. Ibland är teknisk analys klockrent.

Kolla på tex Volvo AB.

Ibland funkar det, ibland inte. Själv laborerar jag bitvis med det i samband med att jag tar beslut inför större köp, eller sälj, som en del i en större helhetsbedömning.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback