2014-12-26, 10:52
Medlem
jesper98.s avatar
http://se.techngadget.net/?pid=21711&bid=38624&zid=1 har kommit över en sida som man får möjligheten att testa en iPad Air 2, och som tack för "besväret" får man behålla den efter provtiden är slut. Låter för bra för att vara sant, vad är haken?!

http://se.isitaknee.com/ads/m/orv_ip...1&lai=51490357 villkoren känns lite lätt läskiga att man binder upp sig på så mycket och att det känns som att mobilen kommer gå varm hela dagarna, pga telefonförsäljare? vet inte riktigt om jag vill anmäla mig, finns det någon här inne som gjort något liknande och vill dela med sig?
Citera
2014-12-26, 12:56
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Två hakar, förmodligen:

- De samlar data att sälja vidare till spammare, så du får en oändlig ström av spam.
- Det finns inga surfplattor, så någon sådan kan du glömma att du får.
Citera
2014-12-26, 13:19
Medlem
StyleWarss avatar
"Det föds en varje minut" tror jag någon gång sagt under deras möten. Garanterat.

Förr så föll de dumma bort av att de drunknade, glömde andas osv. I moderna, medmänskliga tider så finns istället sådana här företag som försöker lura den sagda demografin som numera överlever och frodas.

Too stupid; did not understand:
NÄJ DOM LJUGA
Citera
2014-12-28, 13:41
Medlem
Nå, de är åtminstone ärliga att detta är i första hand ett sätt att fiska upp lämpliga telefonnummer och mail att spamma och ha sig.

Man kan testa, men det gäller att uppge tel nr och mail som man INTE använder till dagligdags. Kanske kollar nån gång ibland ifall det slunkit igenom genuin post, annars låter man dem vara.

Det är nog det som är knepet på dylika utlottningar / deltagartävlingar.

Om de är trots allt ärliga att paddorna delas ut på riktigt, så kan det gott vara värt besväret.

Men om det är ett "urval" som får paddorna, dvs i klartext chefens flickvän, då är det givetvis ren lurendrejeri.
Citera
2014-12-28, 16:08
Moderator
^Eazs avatar
Talesättet "If it sounds too good to be true, it normally is" gäller även här, låter det för bra för att vara sant, så är det med största sannolikhet det. Men du är välkommen att testa och berätta hur det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in