2015-06-17, 01:59
Medlem
De får göra hur de vill, en sak är däremot säker att jag kommer aldrig mer rösta på något av allianspartierna.

Jag har tidigare varit trogen alliansväljare, nu när de företrädare bland annat jag röstat fram väljer att vägra företräda mig, kastar min röst i sjön, så blir valet enkelt..

Alliansen kan dra åt helvete, vill de inte föra den politik de är framröstade för att föra så är mitt tipps att de inte ställer upp i kommande val. Då slipper vi framtida komplikationer av detta slag.

I mitt fall har SD vunnit en trogen väljare så länge de är ensamt högerparti utanför DÖ, och det är inte optimalt men jag har hellre en motiverad idiot som gör allt för att driva den politik de fått mandat för som företrädare än att ha en arrogant sopa som tycker sig stå över de som röstat på vederbörande..

Om DÖ spricker så kommer inte jag att gå tillbaka till alliansen, de har förbrukat mitt förtroende genom att torka röven med min valsedel, min lilla del av demokratin var tydligen inte lika viktig som någon patetisk prestige över ett uttalande att man ska hålla SD ute. Det Hakberg Batra missade var att hon just bjöd in dem i värmen genom att pissa på sina väljare..
Citera
2015-06-17, 07:05
Medlem
envokes avatar
Detta va ju moderaternas påhitt från början -_-
Citera
2015-06-17, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Finn Bengtsson visar prov på både kurage och integritet som är berömvärt. Han sätter även ord på det skamlösa demokratiförakt som 6K hyser och gör det därför än synligare för gemene man. I övrigt kan Finn dra åt helvete då han ställer upp på Moderaternas cyniska invandringspolitik.

Det där hade ju varit sant om han varit en av dom som tackat nej till att vara med och fira musikgruppen, som tyckte man skulle misshandla sverigedemokrater, när dom fick pris för detta.
Mig veterligen, var han inte en av dom, så då framstår han väl bara somm en mobbare, som nu får uppleva lite karma.
Citera
2015-06-17, 08:26
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
De får göra hur de vill, en sak är däremot säker att jag kommer aldrig mer rösta på något av allianspartierna.

Jag har tidigare varit trogen alliansväljare, nu när de företrädare bland annat jag röstat fram väljer att vägra företräda mig, kastar min röst i sjön, så blir valet enkelt..

Alliansen kan dra åt helvete, vill de inte föra den politik de är framröstade för att föra så är mitt tipps att de inte ställer upp i kommande val. Då slipper vi framtida komplikationer av detta slag.

I mitt fall har SD vunnit en trogen väljare så länge de är ensamt högerparti utanför DÖ, och det är inte optimalt men jag har hellre en motiverad idiot som gör allt för att driva den politik de fått mandat för som företrädare än att ha en arrogant sopa som tycker sig stå över de som röstat på vederbörande..

Om DÖ spricker så kommer inte jag att gå tillbaka till alliansen, de har förbrukat mitt förtroende genom att torka röven med min valsedel, min lilla del av demokratin var tydligen inte lika viktig som någon patetisk prestige över ett uttalande att man ska hålla SD ute. Det Hakberg Batra missade var att hon just bjöd in dem i värmen genom att pissa på sina väljare..

Det handlar om vilket Sverige vi vill ha. Ett Sverige för alla eller bara för några? Ifall du är emot DÖK så förklara gärna hur vi annars ska kunna hålla sd utan inflytande och värna den fria rörligheten. Hur ska vi kunna fortsätta bedriva en generös flyktingpolitik och öppna upp Sverige ännu mer för t.ex. EU-migranter utan DÖK?
Citera
2015-06-17, 08:26
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Att angripa S-LO:s grepp över arbetsmarknadslagstiftningen finns inte i nymoderaternas politik.

Jag skrev personligen. Jag vet lika bra som du att partiet inte driver den frågan, än.
Citera
2015-06-17, 09:10
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Det handlar om vilket Sverige vi vill ha. Ett Sverige för alla eller bara för några? Ifall du är emot DÖK så förklara gärna hur vi annars ska kunna hålla sd utan inflytande och värna den fria rörligheten. Hur ska vi kunna fortsätta bedriva en generös flyktingpolitik och öppna upp Sverige ännu mer för t.ex. EU-migranter utan DÖK?
Ja. Hur gör man i andra länder som inte har en majoritetsregerig?
Man förhandlar och kompromissar! Oppositionen som lägger sig platt är bara pinsam! Om det vore omvänt, med alliansen vid rodret, skulle sossarna aldrig vika sig på det viset. KB mfl visar nu bara sin inkompetens,och får nog räkna med att SD blir 2:a största parti i nästa val.
Citera
2015-06-17, 09:39
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Finn är en dinosaurie! Vi moderater har nu ingått en överenskommelse i form av DÖK, och då ska den följas, det är inte mer med det. Yttersta handlar det om att värna alla människors lika värde, den fria rörligheten och en generös flyktingpolitik genom att förhindras inflytande för sd.

Dvs om man INTE är Svensk. Är man Svensk så kommer man i andra hand. Finn gör det han skall göra. Stå upp för sin egen politik. Jag hoppas han byter parti snart.
Citera
2015-06-17, 09:40
Bannlyst
"De nya Moderaterna" har förnyat sig igen och är numera "de nya socialdemokraterna - morgondagens arbetarparti"
Citera
2015-06-17, 10:30
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd om Finn Bengtsson infogad då även den tråden kom att diskutera DÖ och moderaternas förhållande till överenskommelsen.

// mod
Senast redigerad av Tinuviel 2015-06-17 kl. 15:46.
Citera
2015-06-17, 10:53
Medlem
Citat:

Vilka är VI som du pratar om? Inte är det svenska folket iallafall eftersom du tycker det är värt att offra demokrati för att stänga 15% ute. Nu har du ett Sverige för några, den regering som sitter har stöd av 34% av folket, det är 34% som är ett Sverige för några på bekostnad av resten.

Vad har det för betydelse om invandringen minskar till Sverige? Det kanske hade varit värt att dra ner lite på den och sedan driva en allianspolitik. Dessvärre kommer vi tvingas banta våran invandring iallafall för vi klarar inte av den nuvarande volymen i långa loppet, så det man har gjort är att sälja smöret och tappat pengarna.

Fri rörlighet? Kom in i matchen, tror du att de allra fattigaste i världen lyckas ta sig till Sverige tack vare det du kallar den fria rörligheten, det är endast ett patetiskt jävla samvetsspöke det du pratar om. Fri rörlighet handlar enbart om pengar, om de sen får komma hit eller inte rent juridiskt spelar ju ingen roll för avslag respekteras iallafall inte. Du kanske skulle resa lite, eller har du gjort lumpen kanske en utlandstjänstgöring skulle vara på sin plats.. Då skulle du kanske få se hur verkligheten fungerar i konfliktområden, jävla tomte..
Citera
2015-06-17, 11:45
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Alltså... majoriteten av Sveriges befolkning ser hellre ett Sverige bara för några än ett Sverige för alla.

Det finns bara ett riksdagsparti som vill ha ett Sverige bara för några, så varför spelar ni väljarna rakt in i famnen på detta parti som ni inte ens vill ta i med tång? Är inte det lite ologiskt tänkande?
Citera
2015-06-17, 14:51
Medlem
Citat:

Jag tror de flesta svenskar vill ha ett Sverige för alla svenska medborgare. Inte för alla utom svenskar, men där svenskarna ska stå för notan.
Varför ska SD hållas utan inflytande? Under senare tid är SD det enda parti som rakryggat stått upp för sina idéer och ideal. Allianspartierna har ju lämnat walk over. Man hade i höstas/vintras chansen att få regeringen avsatt och att åter få makten, men släppte den möjligheten som en het potatis. Hur tänkte de då? "Vi tror inte själva på vår politik, så det är bäst att vi låter några andra styra landet åt ett rakt motsatt håll än vad vi vill?" Om jag vore allians-röstare skulle jag koka av avsky över att de jag röstat på inte är intresserade av att leda landet.
Hur kan man som borgerlig motivera att det är bättre med de massiva skattehöjningar som man nu glatt låter VMPS trycka igenom - tvärt emot de egna väljarnas åsikter - än att själva sitta vid regeringsmakten och staka ut vägen framåt i linje med vad deras egna väljare vill? Fullständigt obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in