Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-02, 21:07
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Jo du upprepar att straffet var för hårt.

Nej jag pratar inte om vems felet var, utan om hur exakt skadan gick till. Det vet vi inget om.
Det finns inget brosk i örsnibben föresten. Det krävs heller inte särskilt stor kraft för att brosk i örat i övrigt ska gå sönder.
Nej, och vi kan endast spekulera i det som sagt. Det finns brosk i örat, och vi vet bara att en del av örat lossnat, inte vilken del. Dessutom skriver hon själv att hon "bet av örat på honom", och då låter det som om en väsentlig del av örat lossnat. Och jo, man måste bita ganska hårt för att det ska gå av.
Citera
2015-01-02, 21:09
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Och jo, man måste bita ganska hårt för att det ska gå av.

Nej inte speciellt hårt faktiskt. Det är inte värre än att tugga brosk i en kyckling. Jag jobbar b.l.a med piercing och brosket i örat är inte särskilt tåligt.
Citera
2015-01-02, 21:15
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Nej inte speciellt hårt faktiskt. Det är inte värre än att tugga brosk i en kyckling. Jag jobbar b.l.a med piercing och brosket i örat är inte särskilt tåligt.
Jag kan ta gift på att tillagat kycklingbrosk är mer lättuggat än mänsklig otillagat brosk. Det är skillnad på tänder och nålar.
Citera
2015-01-03, 02:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
lol... Kan du verkligen inte se någon mellanväg?

Hon kunde, t.ex säga till honom att hon inte vill vara med om det här.

Men innan ni kapar av huvudet på mig så försök att förstå att jag inte säger att hon inte också har gjort just detta. Men grejen är att vi inte vet. Därför ska vi inte döma efter det vi själva målar upp i våra fantasier här, utan låta rätten göra det.

Jag håller med om att om han vid upprepade tillfällen gjort detta och trots tillsägelser vägrat sluta är visst våld okej att ta till. Men som sagt, detta vet vi ingenting om.

Jo jag ser en väldig massa mellanvägar, men använde dina egna exempel.
Citera
2015-04-18, 14:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
21-årig kvinna bet av mannens öra – frias

Den 21-åriga kvinnan i Blekinge blev sexuellt trakasserad av en man som tafsade på henne.
Då brast det för henne – och hon bet av örsnibben på honom.
Nu frias hon av tingsrätten genom bestämmelserna om nödvärnsexcess.
http://www.expressen.se/kvallsposten...ns-ora--frias/

Förhoppningsvis har äcklet nu lärt sig att hålla fingrarna i styr.
Citera
2015-04-18, 14:54
Medlem
Bra dömt de.
Citera
2015-04-18, 16:35
Medlem
Mooons avatar
Håller med! Drog han henne intill sig och hon inte kunde komma loss, så var det ju ett bra drag att slita av örat. Självklart får män räkna med att råka illa ut när de tar sig rätten att begå övergrepp.

Citat:
Det är självklart att ingen man på Flashback tycker att ett passande straff för ett tafsande som aldrig upphör är en avbiten öronbit. Men varje kvinna som någonsin har blitt utsatt för detta, skulle nog tycka det är det.

En gång är ingen gång (fast jo det är det) flera gånger = avbitna öron. Någon gång måste ju idioten lära sig. Och nu har han förmodligen gjort det. Äckelgubbe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in