Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-01, 15:55
  #1
Medlem
DunderLeifs avatar
Hej allihop,

Jag drog iväg en beställning på lite elektronik till den nystartade sidan www.juststuff.se i söndags (28e december). Jag hade inte hört talas om dem förut men hittade inget negativt om dem och de var ett av de få företag som hade den produkt jag ville ha i lager.

Nu har det gått några dagar och jag har börjat få kalla fötter. Mitt paket har skickats till posten, men det rörde sig inte på hela tisdagen. Anledningen till detta tror jag är att posten endast har fått ett postnummer som adress och ingenting annat, men det kan också vara ett fel i postens spårningstjänst. Idag går det inte att ringa till posten och höra efter då det är nyårsdagen.

Företaget startade sent 2014. Tittar man närmare upptäcker man dåligt språk, både i recensioner och i deras egna texter på sidan. De har ett lysande betyg, 9.73, på Prisjakt, vilket känns lite för bra. Deras antal likes på Facebook har intressant nog sjunkit från 1100 till 850 över en natt vilket också verkar mystiskt.

Är det någon som har handlat därifrån och fått förväntad service? Tror ni att det är ett seriöst företag eller ett som försöker roffa åt sig så mycket pengar som möjligt till jul och sen fly skeppet?

Tacksam för svar/råd/tips!
Citera
2015-01-01, 16:18
  #2
Avstängd
B4LLSs avatar
Ta det lugnt förihelvete Sveriges befolkning är mitt uppe i årets fyllerace då stannar landet upp en stund.
Citera
2015-01-01, 17:15
  #3
Medlem
Ja annars var det extremt lätt att hitta de som är inblandade i företaget, så det löser sig nog.
Citera
2015-01-01, 18:38
  #4
Medlem
zobs avatar
Folket på posten ligger hemma som alla andra svenskar idag bakfull. Tare lungt. Inte fått mina paket från dom stora elektronikkedjorna heller. Börjar rulla på som vanligt nästa vecka.
Citera
2015-01-02, 16:07
  #5
Medlem
DunderLeifs avatar
Bara för att inte vara den paranoida jäveln som svartmålar ett nystartat företag så vill jag meddela att paketet kom idag, ordentligt vadderat och så klart med tillhörande Haribo-påsar.

10/10
Citera
2015-01-07, 12:08
  #6
Medlem
Kul att du uppskattade godiset

Mvh
/Sam
Citera
2015-01-10, 07:40
  #7
Medlem
Sverige2025s avatar
Se vilka som sitter i styrelsen , det inte hederliga Andersson och Svensson direkt.

http://www.allabolag.se/9697714872/befattningar

Luktar Kamerexperten lång väg, man bygger upp ett gott rykte och sedan blåser man folk. Längst ner på sidan finns en rubrik som heter "Mina sparade kreditkort" , jävligt oroväckande om det spara kreditkortsnummer online.

Bolaget drivs som ett HB , är ännu ett tecken , varför inte ett AB med ak på 50.000:- istället?
__________________
Senast redigerad av Sverige2025 2015-01-10 kl. 07:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback