Citat:
Ursprungligen postat av
El Capitano
Men tycker du så eller inte? Nu vill vi ju höra. Du har sagt att invandrare ska prioriteras över svenskar, och har då inte 20 barn från Bangladesh större behov än en svensk? Ja eller nej?
Jag har inte sagt att de ska prioriteras över svenskar. Däremot har jag sagt att det inte är konstigt att en typisk flykting anses ha högre skyddsbehov än en som bor hemma men vill flytta.
Hur många vi bör ta emot är en helt annan fråga som rör migrationspolitiken. Det är inte Soc jobb att gallra mellan människor på det sättet. Det ska Migrationsverket göra.
Citat:
Angående den andra tråden, som du verkar oerhört angelägen om att diskutera, trots att den har absolut noll med det här att göra, så är den död om du inte har märkt det. Det finns inget diskussionsunderlag kvar eftersom premisserna den bygger på inte gäller. Men det visar hur feg och ynklig du är när en helt annan tråd nu tydligen ska tjäna som anledning för dig att slingra dig undan.
Tråden dog för att du inte ville svara. Det är lustigt att du fäller korkade uttalanden i en tråd som du sedan lämnar för att därefter anklaga mig för att vara feg för att jag inte svarar på frågor om saker jag inte har påstått.
Egentligen är det inte tokviktigt att jag får svar där. Det som stör mig är att du skiter i att svara på mina frågor men kräver svar av mig.
Citat:
Sanningen är förstås att du inte kan svara. Din logik (om du överhuvudtaget har någon) går inte ihop. Du tycker å ena sidan att invandrare ska prioriteras före svenskar (om de t.ex. har barn). Två liv är bättre än ett sa du. Men ännu mer ömmande fall ska sedan plötsligt inte prioriteras för dem. Allting med din skeva logik går ut på att exotiska invandrare som smugglat sig till Sverige står högst upp på listan av någon bisarr anledning. Ingen kan svara på varför det är så, utan det har man bestämt bara, och sedan får de som lever i ännu större misär bara finna sig i det är så man är en humanitär stormakt tydligen. Däremot om vi lyckas smuggla dessa barn från Bangladesh till Sverige då blir det förstås annat ljud i skällan och godsaker till dem med - även om du vägrar erkänna att hela din utgångspunkt är ett bisarrt uteslutningssystem som enbart bygger på geografi.
Jag har inte sagt att invandrare ska vara högst på listan. Jag har enbart sagt att det inte är konstigt att de generellt får högre prioritet.