Citat:
Ursprungligen postat av
Anywhan
Tack för svaret! Det har ju känts som att bitcoin tåget har gått många gånger om ändå fortsätter bitcoin att stiga. Jo det är ju så ju mer du går in med destu större vinst vid ökning eller tvärt om. Har bitcoin gått ner eller gjort någon dip någon gång?
Ja, men egentligen bara en gång (rätta mig om jag har fel)
När Kina gick ut med trista nyheter - bara en månad sen.
https://www.bitstamp.net/market/tradeview/ eller Google/Yahoo Finance ser du historiken som Avanza i princip speglar. Då skulle man köpt
Just nu ser jag själv inga anledningar till större dippar, nu i veckan passerade 1btc=5000usd så den lär ha fint stöd runt 4000usd redan om den nu folk skulle få för sig att sälja och då minskar kursen, - inte omöjligt då kursen just nu står i all-time-high och folk väljer att hämta hem sin vinst. Men girighet har heller inget stopp.
.. detta är lite som guld-rushen i USA, alla mäklare köper som det inte fanns någon morgondag. Men ok då köper dom ju för "andras pengar". Men... det säger en del ändå. Även som lekman förstår man att man nog ska hänga med ruschen när stora företag som Goldman köper för flera miljoner varje dag..