2019-08-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Fungerar det i övrigt som sådana sidor att man för över pengar dit, handlar btc och sen skickar dem dit man vill?
Nej, det jag menar med decentraliserat är att dessa tjänster inte hanterar överföringar med kronor eller dollar. De hjälper köpare och säljare att komma i kontakt med varann och hanterar "pant" för kryptovaluta. Du skickar alltså pengar direkt till mottagarens bankkonto och tjänsten ser till att du får kryptovalutan om betalningen är genomförd. Säljaren kan inte dra tillbaka kryptovalutan efter att försäljningen är påbörjad om inte köparen drar sig ur förstås.
Citera
2019-08-19, 23:02
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Nej, det jag menar med decentraliserat är att dessa tjänster inte hanterar överföringar med kronor eller dollar. De hjälper köpare och säljare att komma i kontakt med varann och hanterar "pant" för kryptovaluta. Du skickar alltså pengar direkt till mottagarens bankkonto och tjänsten ser till att du får kryptovalutan om betalningen är genomförd. Säljaren kan inte dra tillbaka kryptovalutan efter att försäljningen är påbörjad om inte köparen drar sig ur förstås.

Man måste dock redan ha btc för att kunna använda denna tjänst.
Citera
2019-08-20, 22:31
Medlem
Runkpappers avatar
Vilka exchanges har skatteverket ingen koll på?
Tvättar ni bitcoin på annat sätt?
Tankar om GDAX?
Citera
2019-08-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Man måste dock redan ha btc för att kunna använda denna tjänst.
Just det, Bisq kräver BTC i pant även för köparen.

Här kan du växla utan deposition, t.ex genom att träffa säljaren och växla mot kontanter:
local.bitcoin.com
localethereum.com
dether.io
Citera
2019-08-28, 15:03
Medlem
om man startar en butik på darknet där betalningen sker med bitcoins, kan man vara säker på att myndigheterna inte kan spåra transaktionerna?
Citera
2019-08-28, 21:34
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grekenmik
om man startar en butik på darknet där betalningen sker med bitcoins, kan man vara säker på att myndigheterna inte kan spåra transaktionerna?

Nope, btc-transaktioner är publika på blockkedjan. Testa beam istället. Inte ett skit sparas på blockkedjan och massa grymma features är intågandes
Citera
2019-08-29, 07:24
Medlem
men det är väl inget de flesta använder? Det måste ju vara lätt och handla...
Citera
2019-08-30, 01:02
Medlem
en riktigt neebie fråga, hur får man in bitcoinsen på ett vanligt bankkonto?
Citera
2019-08-30, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grekenmik
en riktigt neebie fråga, hur får man in bitcoinsen på ett vanligt bankkonto?

Banken har inget konto för att hålla din bitcoin, du måste hantera bitcoin själv eller använda någon online plånbok/exchange. I princip alla banken kan erbjuda plånbok tjänsten, men få bank kan det idag
Citera
2019-09-03, 06:13
Medlem
Jag ska köpa bitcoins för 1200 kr. Det står att det är "inkl. avgift: 84 kr".
Detta borde rimligtvis betyda att jag endast får bitcoins för 1116 kr. Eller har jag missförstått detta?

Är det någon avgift som ska betalas när man ska handla för sina bitcoins?
Citera
2019-09-03, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Banken har inget konto för att hålla din bitcoin, du måste hantera bitcoin själv eller använda någon online plånbok/exchange. I princip alla banken kan erbjuda plånbok tjänsten, men få bank kan det idag

så i princip kan man stå där med bitcoins som inte går å växla in?
Citera
2019-09-04, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlfonsKatt
Jag ska köpa bitcoins för 1200 kr. Det står att det är "inkl. avgift: 84 kr".
Detta borde rimligtvis betyda att jag endast får bitcoins för 1116 kr. Eller har jag missförstått detta?

Är det någon avgift som ska betalas när man ska handla för sina bitcoins?

Det är en nätverksavgift. Du får 1200kr men betalar 84kr i avgift
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in