Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Humphrey Bogart rökte och han såg minst sagt jävligt cool ut när han gjorde det...

Bildbevis.
http://www.google.se/images?um=1&hl=...&aqi=&aql=&oq=

Å andra sidan ser Morgan Freeman jäkligt hård ut när han äter rosa sockervadd, men det är nog inte bra för dig ändå
Hade dock utan tvivel satt i mig tonnvis med sockervadd om Beppe Wolgers hade ätit sockervadd, kan verkligen se framför mig hur den skäggiga mannen är täckt i rosa klet

Inte för att vara sådan, men om du inte vill sluta röka så kommer du inte att göra det, oavsett konsekvenser. Det går liksom inte att omvända en människa som är ovillig att lyssna (om man inte använder tortyr), se bara på psykoterapi och hur verkningslös den är på människor som sitter där och är övertygade om att det inte funkar.
Citera
2011-05-08, 20:16
Medlem
KodareOkands avatar
Gör ett besök på lungavdelningen på närmsta sjukhus. Min far ligger där nu med lungsilicos orsakad av många års arbete i betongdamm, asbest och dyligt.

Ändå tillhör han de friskare. De övriga på avdelningen är 90% storrökare som långsamt drunknar i sina egna lungor. Happy smoking.

Edit: Fördelar: avslappnande, härlig belöning....i vissa kretsar "coolt".
Citera
2011-05-09, 01:22
Medlem
Me0ws avatar
Själv är jag nyss hemkommen ifrån semester och unnade mig ett stycke cigarr. Har inte blivit mer än så, så för mig gick det fint. Uppe i sex veckor nu tror jag.
Citera
2011-05-09, 10:34
Medlem
Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2HeadsOnEagle
När tror ni en f.d rökare kan ta "en cigg" på semestern eller någon festdag utan att åka dit igen. Och när tror ni man kan röka vattenpippa igen utan att vara rädd att bli beroende av nikotin igen..

Farligt som fan.. åkte själv dit på det
Citera
2011-05-12, 23:37
Medlem
BThomass avatar
Smaklökarna vaknar! Glassen smakar bättre till hockyn. Jag vet. 2liter till Ryssland-Canada. Gott som fan.
Citera
2011-05-13, 08:49
Medlem
EraserP12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BThomas
Smaklökarna vaknar! Glassen smakar bättre till hockyn. Jag vet. 2liter till Ryssland-Canada. Gott som fan.
1. Han vill ha argument mot att sluta röka.

2. Glass är för barn.

OnT: Det är trevligt, socialt, filosofiskt, skönt, nice...
Citera
2011-05-13, 09:32
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Lär vara MYCKET svårt att sluta röka om du själv inte har bestämt dig.
Citera
2011-05-13, 13:24
Medlem
BThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EraserP12
1. Han vill ha argument mot att sluta röka.

2. Glass är för barn.

OnT: Det är trevligt, socialt, filosofiskt, skönt, nice...

Det var ett bra argument från en som slutade att röka efter 34 års rökning och snusande. Jag tog hjälp av snuset och det gick bra. Det jag uppmärksammade mest var, att allt började smaka mer och bättre. Sen vart ju konditionen märkbart bättre också. Kunde träna mer och längre. Men det som utmärkte sig mest var ju att smaklökarna lämnade sin dvala och allt vart godare.
Glass är för soffishockyspelare och alla andra livsnjutare.
Citera
2011-05-13, 22:11
Medlem
Kayamas avatar
Har rökt i fyra år nu och ska sluta. Orkar inte lägga pengar längre, samt att min nya tycker inte sådär om det även om han accepterar det.

Frågan är, kommer det gå till sommaren?
Det kommer festas nonstop, massa grillkvällar och utgångar.
Problemet är att majoriteten av mina vänner röker, och jag vill så gärna stå emot nu, är skittrött på rökandet.

Har lyckats skära ner så tar tre cigg per dag ungefär, men känns som att nu när jag är på väg att lägga av så kommer sommarens äventyr och "feströkande" att trappa upp mig igen..
Har inte super självbehärskning heller.
Citera
2011-05-13, 22:40
Medlem
Mitt bästa tips: börja träna tre-fyra gånger i veckan! Då känns det så jävla ovärt att förstöra sin fina träning genom att dra ner äcklig giftig rök i lungorna. Det var det som fick mig att bli rökfri iaf, och har knappt känt nåt sug överhuvudtaget. Har även bidragit till att jag dragit ner på alkoholen och godissnaskandet.
Citera
2011-05-14, 02:33
Medlem
Jag har försökt sluta en stund nu. Det har gått fram och tillbaka en lång stund. Längsta jag klarat var 3 månader och sen for jag till brasilien och då kändes det helt rätt att börja igen av någon anledning. Jag ska sluta för evigt när jag slutar den här gången och bara konceptet för alltid skrämmer skiten ur mig. Men det är ju den inställningen man borde ha! eller?

Jag tycker det har hjälpt med Allen carrs ljudbok/bok om att sluta röka "easy way"-metoden som han kallar det. Han har en del sjyssta tankar som får en att tänka klart. Men oavsett så går det på den egna viljestyrkan och attityden. Skrämseltaktik som refererar till passiv rökning, sjukdom och sånt som står på ciggpaketen o dyl hjälper inte mig. Då får jag ev. skuldkänslor eller blir trotsig och det man vill ha är ju motivation inte ångest och tvång.
Citera
2011-05-14, 04:58
Medlem
kesostampes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rachael
Jag har försökt sluta en stund nu. Det har gått fram och tillbaka en lång stund. Längsta jag klarat var 3 månader och sen for jag till brasilien och då kändes det helt rätt att börja igen av någon anledning. Jag ska sluta för evigt när jag slutar den här gången och bara konceptet för alltid skrämmer skiten ur mig. Men det är ju den inställningen man borde ha! eller?

Jag tycker det har hjälpt med Allen carrs ljudbok/bok om att sluta röka "easy way"-metoden som han kallar det. Han har en del sjyssta tankar som får en att tänka klart. Men oavsett så går det på den egna viljestyrkan och attityden. Skrämseltaktik som refererar till passiv rökning, sjukdom och sånt som står på ciggpaketen o dyl hjälper inte mig. Då får jag ev. skuldkänslor eller blir trotsig och det man vill ha är ju motivation inte ångest och tvång.

Helt rätt, sluta för evigt är inställningen du bör ha. Och jag tycker även att du har helt rätt i att det är viljestyrkan och attityden som gör att du slutar, inte en text som varnar för lågt spermieantal eller annat skit.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in