Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-04, 19:01
  #2845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det finns bara tre regler när det gäller att sluta röka:

* Släng bort dina cigaretter, köp inga nya.
* Be inte att få "smaka" av dina polares cigg.
* Tacka nej när polarna erbjuder dig ett bloss.

Den som håller sig till de tre enkla reglerna har mycket goda möjligheter att lyckas sluta.
Lättare sagt än gjort men 100% sant
Citera
2024-01-15, 05:43
  #2846
Medlem
Efter syrran äldsta dottern ville att jag skulle sluta röka cigg, så jag la av helt vid julaftonen. Dock igår fick jag abstinens. Svettades i natt. Men de gick över. Dock nu märker man när andra röker på att hur äckligt de luktar. Speciellt en hade rökt John Silver, satt inne i bussen hem och jag var: åh fy faaan. Fick byta plats, för jag fick kräkkänslor. Men ändå så vill min hjärna blossa upp på en cigg.
Citera
2024-03-11, 03:39
  #2847
Medlem
Jag slutade röka tvärt förra veckan efter ungefär ett halvår av dagligt bolmande och har än så länge inte känt något som helst sug - peppar peppar. Dock har jag drabbats av abstinensbesvär utan dess like. Har i flera dagar haft mycket slemhosta och snuva och även ont i halsen. Just nu känns det nästan som att jag har halsfluss. När kan detta tänkas gå över?
Citera
2024-04-22, 00:57
  #2848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Jag slutade röka kl 12 igår efter 24 års rökande. Jag får abstinens i vågor, men det går över mellan varven. Jag snusar, så det underlättar lite.

Hur många dagar tar det innan den värsta abstinensen släpper?

Jag är medveten att det kan ta flera år innan abstinensen släpper helt.
Ja, just det. Du berättade om detta på en annan plats också. Hur gick det med cigaretterna?
Citera
Idag, 08:55
  #2849
Medlem
Muppetys avatar
Trodde aldrig jag skulle kunna sluta röka, men nu så ser det ljust ut!

Det är främst mina rutiner som är anledningen till att röka. Ta en kort paus o gå till fläkten, eller rökrutan på jobbet. Dessutom har jag asperger som ter sig som att jag har mycket svårt att bryta mina vanor och rutiner.

Jag rökte ca 30 cigaretter om dagen, men gjorde ett försök med en "vejp" o det gick bättre än jag trodde. Hade planen att byta ut varannan cigarett mot vejpen, men det blev ännu bättre. Köpte e-juice med mentorsmak (jag rökte mentol tills de förbjöds).

Men jag bibehåller mina rutiner, jag går till fläkten eller rökrutan o vejpar, o det blir nästan samma sak som tidigare Igår rökte jag bara 4 cigaretter, o i förrgår 7 st, istället för runt 30 st.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback