2015-01-17, 14:08
Medlem
Hej!

Har det klassiska felet med att det kommer upp "Ett problem har uppstått med den här webbplatsens säkerhetscertifikat." så får man välja om man vill fortsätta till sidan eller gå tillbaka.

Om jag klickar att fortsätta till sidan så kommer ändå en gul ram längst ned upp där det står "Vill du visa allt innehåll?" eller nåt sånt. Och hela sidan ser ju mysko ut, så jag måste klicka på den knappen där nere för att det ska bli okej.

Min fråga är:
JAG ORKAR INTE MED SKITEN. Hur löser jag 1) att få certifikatsgrejen fixa och 2) slippa knappen "visa allt innehåll".

Jag har googlat men kommer mest in i high-tech trådar och jag är tyvärr riktig rookie! Oerhört tacksam för den som orkar bemöda sig skriva en rad eller två!
Citera
2015-01-17, 14:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du rätt inställt som avser datrum och klocka?
Citera
2015-01-17, 14:42
Medlem
Yes
Citera
2015-01-17, 14:48
Medlem
Det beror helt på av vilken anledning du får varningen.

Är det på grund av att certifikatets giltighetstid gått ut så kan det endast fixas genom att sidägaren uppdaterar med ett nytt certifikat. Är anledningen att det är ett självsignerat certifikat eller utfärdat av en icke betrodd certificate authority så kan du själv välja att lita på det.
Citera
2015-01-17, 15:13
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tracknfield
Hej!

Har det klassiska felet med att det kommer upp "Ett problem har uppstått med den här webbplatsens säkerhetscertifikat." så får man välja om man vill fortsätta till sidan eller gå tillbaka.

Om jag klickar att fortsätta till sidan så kommer ändå en gul ram längst ned upp där det står "Vill du visa allt innehåll?" eller nåt sånt. Och hela sidan ser ju mysko ut, så jag måste klicka på den knappen där nere för att det ska bli okej.

Min fråga är:
JAG ORKAR INTE MED SKITEN. Hur löser jag 1) att få certifikatsgrejen fixa och 2) slippa knappen "visa allt innehåll".

Jag har googlat men kommer mest in i high-tech trådar och jag är tyvärr riktig rookie! Oerhört tacksam för den som orkar bemöda sig skriva en rad eller två!

Kör numera IE11 men jag har för mig att lösningen på # 2 hanteras på denna plats ; verktyg - internetalt. - säkerhet - anpassad nivå - visa....

Varför kör du inte 11:an då den är sååå mycket snabbare - bättre och säkrare .
Citera
2015-01-24, 11:47
Medlem
Vilket Os har du på din dator?

om du har XP så tror jag det finns en Hotfix som fixar detta . då det kan vara så att den site som du besöker har ett Certifikat av typ SHA2 och XP har bara stöd för SHA1. Hotfixen fixar det.
Citera
2015-06-19, 14:08
Medlem
HRTs avatar
Har samma problem efter en krasch och nu ominstallerar allt efter reparation.
Vissa sidor visas konstigt o det står certifikatfel.
Sidor som inte visas rätt är ex facebook, the piratebay osv..
Har 11 installerat..rätt tid o datum.

Några ideer? tar tacksamt emot dem när ni är nyktra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in