2015-01-23, 13:16
Bannlyst
Jag har precis läst ut Zack av Mons Kallentoft och jag vill bara dela med mig med att Flashback nämns i den boken två gånger! Jag vågar inte citera utdraget om inte mod godkänner det. Tycker det är lite smått kul att Flashback har en såpass stor påverkan så att tom. författare skriver om eller nämner Flashback i sina böcker.
Citera
2015-01-23, 13:46
Medlem
kinesarsles avatar
Varför skulle mod behöva godkänna att du citerar boken?
Citera
2015-01-23, 13:50
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag har precis läst ut Zack av Mons Kallentoft och jag vill bara dela med mig med att Flashback nämns i den boken två gånger! Jag vågar inte citera utdraget om inte mod godkänner det. Tycker det är lite smått kul att Flashback har en såpass stor påverkan så att tom. författare skriver om eller nämner Flashback i sina böcker.

ja, men detta förekommer i många böcker som kommit de senare åren, har nog
stött på det ett tiotal gånger iaf.

Vad är det du vill diskutera ...?
Citera
2015-01-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
ja, men detta förekommer i många böcker som kommit de senare åren, har nog
stött på det ett tiotal gånger iaf.

Mm, precis. Nämns i Solsidan X antal gånger... Det är väl "kul", men vem bryr sig.
Citera
2015-01-23, 14:10
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Detta är inget man behöver ha nått större diskussionsunderlag för. Utan ett delforum där vi tipsar varandra om de ställen där vi hittar Flashback på.
Citera
2015-01-23, 18:46
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Jag vågar inte citera utdraget om inte mod godkänner det.

Citatreglerna är ju detsamma som vart som helst - dvs citera inte hela, eller alltför omfattande delar av, verket och du är okej.

Blir en lite svårförståelig tråd utan citat.
Citera
2015-01-23, 21:58
Medlem
Rakiis avatar
Flashback nämns i Creepypasta av Jack Werner också, men det kommer kanske inte som en lika stor överraskning som Kallentoft?
Citera
2015-01-25, 07:03
Administrator
admins avatar
Citat:

Ja. Det är OK att citera, förutsatt att det inte är för långa texter. Det är m.a.o. inte OK att citera ett helt kapitel, men OK att citera kortare texter.
Minns du på vilka sidor Flashback omnämns?

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in