Citat:
Ursprungligen postat av
prap
OBS! Lägg märke till att jag skrev islam
ism och inte Islam.
Jag menar det som hände i Paris nyligen, har visat att islamister är precis lika kapabla till att attackera yttrandefriheten, freden och toleransen som vilka nynazister som helst, om inte mycket mer.
Så jag ser inte någon anledning till varför anti-islamism inte skulle vara en del av anti-fascismen. Islamismen är en homofobisk, sexistisk, våldsam,
totalitär, intolerant och förlåt om jag citerar en sverigedemokrat här men "vår tids största hot mot fred och säkerhet, och vår tids nazism".
Varför uppmärksammas inte islamismen mera i den anti-fascistiska rörelsen?
Är islamism ett lika stort hot som nyfascismen? Varför? varför inte?
Om vänstern i MENA protesterar mot islamism så har väl vi lika stor rättighet till att göra det nu när islamismen sprids på europeisk mark?
Motivera!
Nu är det ju så att islamism är en tickande bomb. Den är som en trojansk häst. När Europa och i synnerhet Sverige fyller på med muslimer så tar vi oundvikligen in en del islamister på köpet. Efter attacken i Paris blev jag förvånad hur pass många IS sympatisörer och Islamistförsvarare som ploppade upp på sociala medier, här i Sverige!
Varningsklockorna ringer tydligt. Krafttag mot islamofobi ska tas, kritik av religion i synnerhet Islam bland politiker och offentliga personer är ajjabajja, har du otur kan du torska på hets mot folkgrupp om du skriver negativa saker om Islam på nätet, lokalpolitiker och även toppolitiker har på allvar funderat på att hjälpa hemkommande jihadister med jobb och psykologhjälp.
Nyfascism/nazism är knappast något att bekymra sig över idag, den ideologin har haft sina glansdagar. Däremot att islamism är vår tids nazism känns som en rimlig analys.