• 2
  • 3
2017-02-11, 06:34
Medlem
Hoppas innerligt att dåren Åke är död!
Citera
2021-10-16, 23:59
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnesmottagning
Han jag spekulerade om den 26 december (död 2012) - namngiven av TS här först - han är gärningsmannen i detta trådfall. Mannen dömdes 1981 och överlämnades till RPV. Vid förnyad rättspsykiatrisk utredning 1984 har han inte ansetts ha begått då aktuella gärningar under sådan psykisk abnormitet som kan anses jämställd med sinnessjukdom, men ådömdes skyddstillsyn då behov av övervakning ansågs föreligga.
Åren efter dömdes han för en del ytterligare brott, bl.a. för misshandel av sin fru. Fängelse för det.
Aspvägen 8. Före det (1986) bodde han på Harbrovägen 18 i Tumba.
Har du lust/möjlighet att dela med dig av domen, eller citat ur den?
Citera
2022-08-24, 02:26
Medlem
Lysturkens avatar
Vilken damm är det som åsyftas med "Stora Dammen"? Är det den som har ett vattenfall men ingen direkt bro och som ligger ca 1 km från Harbrostugan? Jag var ofta där som barn och vill minnas att folk pratade om att man funnit lik där.
Citera
2025-02-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Vilken damm är det som åsyftas med "Stora Dammen"? Är det den som har ett vattenfall men ingen direkt bro och som ligger ca 1 km från Harbrostugan? Jag var ofta där som barn och vill minnas att folk pratade om att man funnit lik där.

Väldigt sen på bollen men om han släpade offren (som det står i inlägg) så är det nog dammen vid bron. Till Harbrostugan är det mycket längre från Grystigen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in