• 1
  • 2
2015-02-02, 21:16
Medlem
Tack för den första fördjupade tanken och åsikt! Du skrev dock på något jag redan svarat. Kolla svaret jag gav Hodur
Jag kör varannan vecka på pump och andra veckan tungt och som Max 6-8 rep samt varierar jag övningar och jag kör vissa övningar på tex axlar ena veckan så kör jag andra veckan därpå så varje pass är olikt det jag kört veckan innan. Jag tycker det känns bra vad tycker du om det upplägget?
Citera
2015-02-03, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klykan12
Tack för den första fördjupade tanken och åsikt! Du skrev dock på något jag redan svarat. Kolla svaret jag gav Hodur
Jag kör varannan vecka på pump och andra veckan tungt och som Max 6-8 rep samt varierar jag övningar och jag kör vissa övningar på tex axlar ena veckan så kör jag andra veckan därpå så varje pass är olikt det jag kört veckan innan. Jag tycker det känns bra vad tycker du om det upplägget?

Såg det du skrivit efter jag skickat mitt svar:P
Så som du kör låter inte så dumt. Körde lilliebridge programmet för ett tag sen, då var det upplagt så på bänk delen att ena veckan var tung och varannan var lätta högreps, tyckte det kändes rätt bra att köra så.
Citera
2015-02-03, 06:06
Medlem
Hehe ok, har inte hört talas om det tidigare men gällde det endast bröst som man fokuserade på att pumpa blod i och resten av kroppen mörsade man på bara? Hur länge körde du efter det och hur var utveckligen?

Står och går på bandet nu och har hela gymmet för mig själv hehe rätt gött!
Citera
2015-02-03, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grans
Såg det du skrivit efter jag skickat mitt svar:P
Så som du kör låter inte så dumt. Körde lilliebridge programmet för ett tag sen, då var det upplagt så på bänk delen att ena veckan var tung och varannan var lätta högreps, tyckte det kändes rätt bra att köra så.

PS: kul att du hänvisar till Kai också han är min favorit inom sporten han är min inspirationskälla vad gäller utförande och personlig inställning
Citera
2015-02-03, 21:02
Medlem
hårda livet som småbarnsförälder

Gympasset går bort idag pga sambo som är på ärenden så man får vara hemma med knodden + att jag fick ta med mig lite jobb hem idag som jag fått ordnat med efter ungen somnat.

Det är så verkligheten är som pappa ni vet hur det är

Ordningen återställd imorgon hoppas jag!
Citera
2015-02-04, 07:30
Medlem
morgoncardio 150204
25min crosstrainern 220ka
Fick bli en snabbis idag pga seg start på dagen. Imorgon är det invägning också.
Start vikten var 113kg så får se hur det ligger till efter helgens leverne.. :P nu jobba jobba..
Citera
2015-02-05, 07:54
Medlem
invägning 150205
Start - 113,6kg
Dagens vikt - 106,3kg
Citera
2015-02-05, 07:56
Medlem
Citat:
invägning 150205
Start - 113,6kg
Dagens vikt - 106,3kg

+1kg = helgens leverne? Samt återställning av kroppen efter magsjukan.
Citera
2015-02-05, 17:38
Medlem
Citat:
Hehe ok, har inte hört talas om det tidigare men gällde det endast bröst som man fokuserade på att pumpa blod i och resten av kroppen mörsade man på bara? Hur länge körde du efter det och hur var utveckligen?

Står och går på bandet nu och har hela gymmet för mig själv hehe rätt gött!

På mark och knäböjsdelen var det upplagt att man körde båda på samma dag men växlade varje vecka mellan att köra tungt och lätt på vardera. Började alltså med tex mark och körde tungt(87-95%) maxreps sen gick över till böj och körde lätta lågreps för teknik och speed. Assist delen var väl i stort sätt bodybuilding. Man återhämtade sig bra och kände sig aldrig totalt mörbultad men det var rätt tråkit att köra så låg volym och frekvens på de övningarna. Det var upplagt som ett 10 veckors peaking program inför en tävling eller om man bara ville öka sitt 1 rep max. Tyckte det funkade bra just för att anpassa mig vid höga vikter och lära sig peaka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in