2015-01-29, 15:52
Medlem
Tjena, är 18 årig kille som har tänkt att börja deffa.

Lite info om mig :
18 år
184cm
89 kg
Spelar ishockey och tränar 5 gånger i veckan + match
I 4 av Dessa 5 träningsdagarna innehåller 1 timma gym + 1 timma is. Och den sista dagen endast 1 timma is.
Alltså ser en veckas träning ut :
4h gym, 5h is och 1 match.
(Hockeymålvakt)
Bänkpress : 60 kg 3x10 Max 82
Benböj : 80 kg 3x10
Frivändingar : 50 kg 6x4
Tar kreatin

Mitt mål är att såklart att få ungefär en s.k "Beach body", känner att jag måste förlora några kilo fett för mitt självförtroendes skull samt min idrotts skull. ( bild på mig kommer senare)

För att nå detta känner jag att jag behöver lite hjälp, tex hur mycket protein jag ska käka och vilket energi intag jag ska hålla mig på och bara lite allmänna tips. Vill bli av med detta rätt så fort då detta som sagt drar lite på mitt självförtroende.

Säg till om ni vill veta mer info!
Tack!!

-Road to Glory
/Erik
Citera
2015-01-29, 16:13
Medlem
patriss avatar
Hur kan du ha övervikt med den träningen? Berätta mer om kosten, hur du äter osv.
Citera
2015-01-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Hur kan du ha övervikt med den träningen? Berätta mer om kosten, hur du äter osv.

Well, i sommras var jag rätt deffad, men när hockeysäsongen drog igång började jag äta för mycket, både mat och även onödiga saker. Och efter jag hållt på så längre tid så har jag nått denna vikt.. Har även flyttat hemifrån och när man har skött hemköpslistan själv så har det lätt blivit att dumma saker har hängt med.
Citera
2015-01-29, 17:41
Medlem
KarlStefanovics avatar
Lägg in lite fler reps och sets för att få lite volym på musklerna, då lär du bränna lite extra fett också.

Kör du inte en hel del fys på träningarna?
Annars är ju HIIT träning grymt för att skala av extra fett.

Standard är att hålla sig till 1,5 - 2 g protein per kilo.
Med tanke på ditt underskott av kolhydrater och fetter så kanske 2 g är att föredra.

Försök även att käka dom riktigt stora målen med kolhydrater och fetter runt om träningen (helst efter) då kroppen som mest behöver energi.
För det är ju inte så jätte positivt att käka som en häst och sen bara ligga på soffan utan att göra sig av med överskottet när du ska ligga på underskott
Citera
2015-02-18, 17:58
Medlem
Hur räknar man ut kropps fett procent? (Bodyfat%) och hur lång tid tar det att gå mellan tex 18% till 8% genom en strikt deff med kanske 700 kcal underskott?
Om jag postar en atm bild, skulle det hjälpa? Skulle ni kunna se ungefärlig % nivå?
Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in