• 2
  • 3
2015-02-05, 19:54
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Nu är det kört för Tyskland. Det kommer att få göra en Grekland: skära ned på statsutgifterna, inga subventionerade dagis, inget arbetslöshetsunderstöd, ingen elektrictet, ingen välfärdsstat - avskeda halva befolkningen och börja betala av pengarna till Moskva.

Grattis!

Jo men visst ditt lilla troll...

För att visa att man menar allvar kan ju ryssarna börja med att betala för all skit de haft för sig sedan Sovjet skapades. Det lär bli en jääääääävla massa pengar mer än vad man kräver av tyskarna. Tror hela Östeuropa står med pengapåsen redo när ryssen slutar tala med kluven tvunga. Vilket lär hända samma dag som ryssen anammar en ärlig mentalitet, utan fusk, hot, dryghet och en ton av ofelbarhet. Aldrig med andra ord!

Sen kan man ju fortsätta med att stå och fortsätta ösa pengar åt motsatt håll, då åt alla som led under DDR's och i förlängningen Sovjets ok. Men så långt vill väl inte ryssrunkare som du gå, eller?
Citera
2015-02-05, 20:09
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
De är del av Putins "kontrollerade opposition", det vill säga partier som tillåts eftersom de köper den grundläggande premissen att det är Putin som styr. Just liberaldemokraterna är väl högeroppositionen, och deras ledare är minst sagt speciell. Här hotar han USA inför Irak-kriget /kolla hela, han blir bara sjukare och sjukare):

https://www.youtube.com/watch?v=ExfLOwmSD88

Han kommer med vansinniga utspel då och då för att hålla nationalisterna nöjda, sist ville han dela Ukraina med Polen.

Riktig opposition, som Navalny och liknande hålls däremot kort.

Han hade ju faktiskt rätt om Bush och dennes fiasko i Irak Men i övrigt är det ju en riktig tomte. Herregud...
Citera
2015-02-05, 20:13
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Jo men visst ditt lilla troll...

För att visa att man menar allvar kan ju ryssarna börja med att betala för all skit de haft för sig sedan Sovjet skapades. Det lär bli en jääääääävla massa pengar mer än vad man kräver av tyskarna. Tror hela Östeuropa står med pengapåsen redo när ryssen slutar tala med kluven tvunga. Vilket lär hända samma dag som ryssen anammar en ärlig mentalitet, utan fusk, hot, dryghet och en ton av ofelbarhet. Aldrig med andra ord!

Sen kan man ju fortsätta med att stå och fortsätta ösa pengar åt motsatt håll, då åt alla som led under DDR's och i förlängningen Sovjets ok. Men så långt vill väl inte ryssrunkare som du gå, eller?

Utan Röda Arméns uppoffringar hade du skrivit detta på tyska. Jag hoppas ryssarna tar bra betalt av de tyska arvtagarna till nazismen. Skulden är ofantlig och nu skall pengarna betalas, eller så blir det arbetsläger för hela den tyska befolkningen under 1000 år. Jag skall själv söka anställning som lägervakt.
Citera
2015-02-05, 20:22
Medlem
Citat:
Utan Röda Arméns uppoffringar hade du skrivit detta på tyska. Jag hoppas ryssarna tar bra betalt av de tyska arvtagarna till nazismen. Skulden är ofantlig och nu skall pengarna betalas, eller så blir det arbetsläger för hela den tyska befolkningen under 1000 år. Jag skall själv söka anställning som lägervakt.

Pratar faktiskt hellre tyska än ryska! Hade lite små förhoppningar om Ryssland för tiotals år sedan, men sen gick det åt helvete igen. Nu väntar 70 ytterligare års misär för det stackars ryska folket.
Citera
2015-02-05, 20:43
Medlem
Citat:
Och utan stor hjälp från USA hade ju ryssarna riskerat att bli tysktalande. Historia är intressant, särskilt tiden kring krigsutbrottet då Hitler och Stalin var bästisar och Ryssland attackerade bl.a Finland och Polen och därmed blev medansvariga för starten av ww2. Nu vill väl inget land ha skadestånd betalt i rubel vilket blir Putins smala lycka.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in