• 1
  • 2
2015-02-13, 14:09
Medlem
Låter inte speciellt gott i mina öron. En väldigt krystad idé.
Citera
2015-02-13, 14:39
Moderator
Strix m/94s avatar
Det kunde förstås ha blivit värre om de hade tryckt in bacon i semlan, men detta var illa nog. Vissa saker skall inte blandas, utan bäst avnjutas var för sig.

OT:
Jag funderade en stund på om någon av rasisterna nu kommer att yla om rasblandning, men sedan så tänkte jag att de kanske inte gillar semlor...
Citera
2015-02-13, 20:39
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det kunde förstås ha blivit värre om de hade tryckt in bacon i semlan, men detta var illa nog. Vissa saker skall inte blandas, utan bäst avnjutas var för sig.

OT:
Jag funderade en stund på om någon av rasisterna nu kommer att yla om rasblandning, men sedan så tänkte jag att de kanske inte gillar semlor...

Det låter så vidrigt att jag funderar på att stoppa fingrarna i halsen i förebyggande syfte.
Citera
2015-02-13, 20:44
Medlem
soulreapers avatar
Det är inte ofta jag håller med strix men just semlor och chokladbollar bör nog ätas var för sig. På videoklippet ser det inte ens ut som en riktig semla utan bara en vetebulle med grädde på.
Citera
2015-02-13, 22:38
Medlem
Känns bara som ett reklamjippo, lite uppmärksamhet.
Citera
2015-02-14, 01:33
Medlem
SamusArans avatar
Är så innerligt trött på denna trenden med alla nya versioner av semlor! Det finns bara en semla!
Citera
2015-02-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamusAran
Är så innerligt trött på denna trenden med alla nya versioner av semlor! Det finns bara en semla!

Nja, fast alla variationer (tänker främst på mandelmassans placering etc) har ju uppkommit genom experimenterande. Man ska nog inte stå i vägen för konditorns kreativitet bara för att.
Citera
2015-02-15, 00:51
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Ja det såg ju seriöst och genomtänkt ut...
Citera
2015-02-17, 16:27
Medlem
DIEXELs avatar
Hm. Trodde det rörde sig om att de hade bytt ut mandelmassan mot en chokladboll och inte som de visade i det är videoklippet. Hade de gjort som jag trodde så hade det varit mer förståeligt mot vad det egentligen var. Det ser så slafsigt ut med deras metod när de bara slänger chokladbollen på grädden och lägger hatten på...
Citera
2015-02-19, 10:44
Medlem
Ser lite svårätet ut.

Men principiellt är jag inte emot dessa semmel-bastarder även om jag hittills inte stött på någon som gått upp mot originalet.
Det finns ju redan folk som är sjåpiga/allergiska och av olika skäl vägrar mandelmassa. En kokosboll är väl inte sämre än att besudla brödet med exempelvis sylt, vaniljkräm eller nutella.
Är det gott så är det bra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in