• 1
  • 2
2015-02-14, 09:51
Medlem
KalleXLs avatar
Båda parter vill förvissa sig om att inte bli blåsta när arbetet är utfört.
Om ni är överens om summan (och har papper på detta) så borde du kunna deponera summan hos Länstyrelsen. Då kan ingen hävda att du inte betalt om företaget lämnar ärendet till Kronofogden. Dessutom kan inte företaget mjölka dig på mer pengar i efterhand.

Detta förfarande brukar man använda när hyresvärdar och hyresgäster inte är överens och för att inte anklagas för att inte betalt hyran, deponerar man hyran hos Länstyrelsen tills tvisten är löst.
Citera
2015-02-14, 23:39
Citat:
Ursprungligen postat av DianaGibsand
>>>>> 10 sep 2014 kl. 12:05 skrev Christer Ekström <christer.ekstrom@ekenentreprenad.se>:
>>>>>
>>>>> Hej
>>>>>
>>>>> Här med vill jag bekräfta för dej våran överenskommelse
>>>>>
>>>>> Stenspräckning inkl borttransport
>>>>>
>>>>> till ett pris av 12813 kr ink moms
>>>>>
>>>>> arbetet startas 2014-09-11 skall vara färdigt 2014-09-12
>>>>>
>>>>> fakturan sänds på mail när jobbet är färdigt med 10 dagar netto
>>>>>
>>>>>
>>>>> Med vänliga hälsningar
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Christer Ekström
>>>>> Projektledare
>>>>> Tel: 08-271006
>>>>> Tel vxl: 271040
>>>>> Mail: christer.ekstrom@ekenentreprenad.se
>>>>> www.ekenentreprenad.se
>>>>

Svårt att misstolka tycker jag.
Citera
2015-02-15, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Svårt att misstolka tycker jag.
Det är kopia på hans mail.
Han har skrivit att fakturan sänds via mail efter arbetet är Slut med 10 dagar neto. Han vill att ni ska betala 10000 kr nu. Men jobbet är inte ferdig än.Den är inte 50 % heler.
Citera
2015-02-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Båda parter vill förvissa sig om att inte bli blåsta när arbetet är utfört.
Om ni är överens om summan (och har papper på detta) så borde du kunna deponera summan hos Länstyrelsen. Då kan ingen hävda att du inte betalt om företaget lämnar ärendet till Kronofogden. Dessutom kan inte företaget mjölka dig på mer pengar i efterhand.

Detta förfarande brukar man använda när hyresvärdar och hyresgäster inte är överens och för att inte anklagas för att inte betalt hyran, deponerar man hyran hos Länstyrelsen tills tvisten är löst.
Tack för tipset. Vi hoppas att de kommer att ta bort stenen. De är stor företag och vi är små menniskor.
Citera
2015-02-15, 13:16
Medlem
De skriver ju i mailet till er att de ska ha pengarna efter att arbetet är utfört. Prata med dem om det, hänvisa till mailkonversationen och säg åt dem att de ska komma ut till er och göra sitt jobb..
Citera
2015-02-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
De skriver ju i mailet till er att de ska ha pengarna efter att arbetet är utfört. Prata med dem om det, hänvisa till mailkonversationen och säg åt dem att de ska komma ut till er och göra sitt jobb..
Tack.
Vi ska försöka i alla fal.
Citera
2015-02-16, 09:40
Medlem
Bongomans avatar
Inga frågetecken alls vad gäller offertens innehåll. Däremot kommer Skatteverket att ge backning på ROT eftersom bortforslingen inte berättigar till avdrag. Man får bara ROT för arbetstimmarna utförda på plats.
Citera
2015-02-16, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Inga frågetecken alls vad gäller offertens innehåll. Däremot kommer Skatteverket att ge backning på ROT eftersom bortforslingen inte berättigar till avdrag. Man får bara ROT för arbetstimmarna utförda på plats.
Jag förstör.Vi hade inte pratat först om ROT.Vi kan betala allt utan ROT ,bara att de kommer att utföra sitt jobb. Vi jobbar och betalar skatt som alla andra men kanske vi har inte samma rättigheter.
Citera
2015-02-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DianaGibsand
Jag förstör.Vi hade inte pratat först om ROT.Vi kan betala allt utan ROT ,bara att de kommer att utföra sitt jobb. Vi jobbar och betalar skatt som alla andra men kanske vi har inte samma rättigheter.

Alltså jag förstår inte ditt problem, hur svårt är det att maila företaget och säga att ni kom överens om betalning efter att jobbet vart slutfört? Sen är det inte så smart och lägga dina personuppgifter på flashback
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in