Citat:
Det kan hända att det känns irrelevant för dig med dina argument. Precis som att dina argument är irrelevanta för mig. Jag behöver inte se en film för att förstå hur en halshuggning går till. Självklart tycker jag att liknelserna är relevanta. Du vill att någon ska tvingas se något som är viktigt för dig. Men något som är viktigt för andra skiter du i, typiskt narcissistiskt beteende. Är du rädd för att svälta eller vara fattig?
Varför skulle jag vara rädd bara för att jag inte vill se det? Nej, jag vill inte bli halshuggen, men jag blir inte mer halshuggen för att jag ser på filmen. Att inte se en film är inte att välja bort informationen. Vilken information finns i filmen utöver att någon blir halshuggen menar du? Ja verkligheten ser ut som så att folk blir halshuggna. Som folk har blivit typ dom 10 000 senaste åren. Tycker jag att vi ska göra något åt det? Ja, där är vi överens. Men jag behöver inte se en film för att förstå det.
Varför skulle jag vara rädd bara för att jag inte vill se det? Nej, jag vill inte bli halshuggen, men jag blir inte mer halshuggen för att jag ser på filmen. Att inte se en film är inte att välja bort informationen. Vilken information finns i filmen utöver att någon blir halshuggen menar du? Ja verkligheten ser ut som så att folk blir halshuggna. Som folk har blivit typ dom 10 000 senaste åren. Tycker jag att vi ska göra något åt det? Ja, där är vi överens. Men jag behöver inte se en film för att förstå det.
Jag tycker att dina argument hade varit bra om jag nu hade velat tvinga folk ta på sig en orange dräkt för att sedan skenavrätta dem så att de får känna hur de känns. Men de vill jag inte.
Det är bra att DU inte behöver se en film att förstå det. Jag önska att fler vore sådana. Men tyvärr vet jag att det finns folk som inte gör det. De behöver se skiten helt enkelt.
Sen tror jag det kan vara rätt intressant att höra vad olika målgrupper har att säga och om man kan se några tydliga skillnader.