Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-23, 03:33
  #13
Medlem
Besticks avatar
Fullkomligt älskade Hästpojkens första platta. Sommaren 2008. Öl och Caligula.

Nostalgi.

Synd att de inte fortsatte på samma bana bara.
Citera
2020-07-02, 12:23
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Bumpar denna tråd, då det borde ha hänt en del de senaste 5 åren angående dessa herrar!
Så vad gör dom? Super dom?

Henrik Berggren släppte ett album 2017 och har blivit diagnostiserad med kroniskt trötthetssyndrom. Hästpojken släppte "Hästpojken är död" 2018 och Bad Cash Quartet som Martin Elisson spelade i har även gjort ett antal spelningar. Frågan är...vad gör Daniel Gilbert?
Citera
2020-07-02, 15:03
  #15
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Henrik Berggren släppte ett album 2017 och har blivit diagnostiserad med kroniskt trötthetssyndrom. Hästpojken släppte "Hästpojken är död" 2018 och Bad Cash Quartet som Martin Elisson spelade i har även gjort ett antal spelningar. Frågan är...vad gör Daniel Gilbert?
Han spelar väl med Avantgardet?
Citera
2024-04-19, 05:30
  #16
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Bumpar denna tråd, då det borde ha hänt en del de senaste 5 åren angående dessa herrar!
Så vad gör dom? Super dom?

2018 släppte dom "Hästpojken Är Död." vilket var en helt okej platta. Idag släpptes "River Av Ett Liv". Vet inte om detta är slutet? Bara åtta låtar och tycker inte att man har kvar så mycket av det gamla. Jag har lyssnat igenom albumet i natt men minns ingenting från någon av låtarna typ..

Caligula är nog fortfarande deras bästa
Citera
2024-04-19, 19:44
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Henrik Berggren släppte ett album 2017 och har blivit diagnostiserad med kroniskt trötthetssyndrom. Hästpojken släppte "Hästpojken är död" 2018 och Bad Cash Quartet som Martin Elisson spelade i har även gjort ett antal spelningar. Frågan är...vad gör Daniel Gilbert?

Han sa väl i en intervju för inte jättelänge sen att han flyttat till Stockholm, jobbar på en reklambyrå och kan försörja sig rätt så bra på det. Jag minns inte vart intervjun var men du kan nog hitta den om du söker.

Det är synd att Henrik Berggren är i så dåligt skick nu och att de flesta ex-medlemmarna verkar så utspridda.
Jag hade verkligen viljat fått höra en 5e BD-skiva. Är övertygad att den blivit minst lika bra som Cruel Town och i bästa fall nästan lika bra som Broder Daniel Forever.
Om det är turnerandet som blir svårt pga Henriks sjukdom så önskar jag nog att det ändå iaf kunde gjorts en BD-skiva till ändå.
__________________
Senast redigerad av GoneForever 2024-04-19 kl. 20:21.
Citera
2024-04-21, 19:26
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
2018 släppte dom "Hästpojken Är Död." vilket var en helt okej platta. Idag släpptes "River Av Ett Liv". Vet inte om detta är slutet? Bara åtta låtar och tycker inte att man har kvar så mycket av det gamla. Jag har lyssnat igenom albumet i natt men minns ingenting från någon av låtarna typ..

Caligula är nog fortfarande deras bästa

Måste lyssna på nya skivan. Har bara hört Min nya parfym är så länge och det är ju ett riktigt guldkorn.
Citera
2024-04-21, 19:31
  #19
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Måste lyssna på nya skivan. Har bara hört Min nya parfym är så länge och det är ju ett riktigt guldkorn.

Man kan inte släppa åtta låtar som totalt är på runt 20 minuter och kalla det album!

Ska dock lyssna mer
Citera
2024-04-21, 19:57
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Man kan inte släppa åtta låtar som totalt är på runt 20 minuter och kalla det album!

Ska dock lyssna mer

Åjo. A New Chance med TTA har åtta låtar
Citera
2024-04-21, 21:52
  #21
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Åjo. A New Chance med TTA har åtta låtar

32 minuter. Mer okej. Men vore bättre med 10-12 som minst. Runt 20 minuter på 8 blir snarare en EP
Citera
2024-04-22, 16:43
  #22
Medlem
Rebali179s avatar
Daniel Gilbert har släppt 2 soloskivor &
New African Sports Soul Café NO 1 (2009)
Nowadays Daniel Can't Even Sing (2013)

Senaste skivan kom ut digitalt Rekviem
https://open.spotify.com/album/2AHpu...QPuv-HB3DTN0uA

Barometen gjorde en rejäl artikel https://www.barometern.se/kultur/dan...strom-som-van/
Citera
2024-04-22, 18:41
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
32 minuter. Mer okej. Men vore bättre med 10-12 som minst. Runt 20 minuter på 8 blir snarare en EP

Sammanlagd speltid är ett konstigt mått på vad som är ett album. XXXTENTACIONS album ”17” har 11 låtar och är 22 minuter långt. Det är givetvis ett album. Första låten på Goldies album ”Saturnz Return” är 71 minuter lång. Om sistnämnda låt hade varit den enda låten på skivan hade det givetvis inte varit ett album.
__________________
Senast redigerad av Bonnker 2024-04-22 kl. 18:43.
Citera
2024-04-22, 22:15
  #24
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Sammanlagd speltid är ett konstigt mått på vad som är ett album. XXXTENTACIONS album ”17” har 11 låtar och är 22 minuter långt. Det är givetvis ett album. Första låten på Goldies album ”Saturnz Return” är 71 minuter lång. Om sistnämnda låt hade varit den enda låten på skivan hade det givetvis inte varit ett album.

Hur som haver så fattas något tycker jag
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback