2015-02-16, 22:28
Medlem
Tja!

Jag trffade en som har flyttat frn Australien
till London i cirka 1 r, och efter ett r s mste hon flytta tillbaka till Australien och fr inte flytta igen.

Jag tyckte det lt skitskumt och frskte kika p varfr det r s osv, fast jag hittar inte s mycket info!

Det jag fick hra var att det r enligt "Foreign Law", vilket jag inte har s bra koll p..

Ligger det till s? - vilka lnder gller dom lagarna?
Finns det ngonstans man kan lsa om det?

Skitskumt! Tack p frhand
Citera
2015-02-17, 06:02
Medlem
eXtremos avatar
Hade du haft elementra kunskaper inom engelska hade du insett att det inte r pga. "Foreign Law", vilket r ett tmligen luddigt begrepp...
Citera
2015-02-17, 08:25
Medlem
Jag gissar p att han syftar p utlnningslagen, hur den engelska ser ut har jag dock ingen aning om.
Citera
2015-02-17, 08:30
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Hennes visum gick vl ut
Citera
2015-02-17, 09:36
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lozixa
Ligger det till s? - vilka lnder gller dom lagarna?
En versttning av "Foreign law" blir "utlndsk rtt", s tja - alla andra lnder.
Citera
2015-02-17, 11:17
Medlem
Med "Foreign law" menas d sannolikt antingen UK:s motsvarighet till "Utlnningslag" eller liknande, alternativt "utlnds lag", det vill sga Australiensisk lag i detta fall.

Men det lter som personen du trffat arbetet i UK p ngon form av s kallat "Tier 5" visum tillgnligt fr medborgare i Commonwealth-lnder (som Australien). De r visum typiskt fr ungdomar eller mindre kvalificerade arbeten eller andra specialkategorier och krver inte att du sponsras av en arbetsgivare (som det "vanliga" Tier 2 visumet gr). Dock r Tier 5 visum tidsbegrnsade, typiskt 1 eller 2 r beroende p kategori, med en sk "exclusion period" efter visumet upphrt d under vilken du inte fr tervnda till UK.

Men utan att veta exakt vilken typ av visum din vn hade r det svrt att sga ngot exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in