2015-02-17, 18:11
Medlem
Alltid haft en fundering hur kändisar resonerar kring att bli "uthängda"i skvallerblaskor och dylikt. Ofta är det ju dessa tidskrifter som hjälper dem att komma någon vart i karriären (åtminstonde inom Pop-kulturen), men ibland ser man hur trotta kändisar verkar vara på detta och hur storda de verkar vara på paparazzis. Legitima kändisar så som Prinsessan Diana mådde ju riktigt illa av detta och jag har for mig att Michael J Fox drev en lobby emot rätten att publicera bilder som är tagna i hemlighet på privat mark osv. Finns sannolikt massor av exempel på detta...

Jag har ibland undrat varfor dessa kändisar inte bara anlitar sin egen paparazzikår som helt sonika får folja efter och fotografera och hänga ut redaktorer och fotografer som hänger ut dem själva. Är man så jädra trott på att bli fotograferad är det ju en struntsumma att betala men skulle sannolikt vara ett väldigt effektivt sätt att få dem att upphora med publicering av intima bilder osv.

Nu när man läser om research gruppens presumtiva uthängningar kan man ju undra om de inte är oroliga att någon med en kamera och for mycket tid på fickan helt enkelt orjar outa dem dygnet runt.

Frågan då:
Är det rent lagligt att vara en så kallad paparazzi privat?
Skulle ni kunna tänka er att vara en privat paparazzi och hänga ut de som hänger ut andra?
Vilka skrupler skulle ni ha, var går gränsen?

Om detta ligger i fel forum vill jag be moderator att hänvisa till rätt del!

Ha en fin dag allihop!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in