2015-02-22, 12:08
Medlem
Denna söndagsmorgon vägde jag in mig med hjälp av min 4-punkts-bioimpendansvåg med förhoppningar om att denna dag blir en nystart vad gäller träning och kost!

Jag tänkte att det kan hjälpa motivationen att starta en träningsjournal här på kära FB, mitt första träningspass på gymmet sker imorgon och kommer sedan att ske 3 gånger i veckan.

Jag är extremt otränad just nu och är generellt sett i ett väldigt dåligt fysiskt skick då jag under några år verkligen inte skött min kost och i princip inte tränat överhuvudtaget och dessutom haft en väldigt stillasittande livsstil. Detta faktum resulterar i att jag kommer att öka vikterna från ultralätt och uppåt väldigt successivt och välplanerat så att jag ej drar på mig skador det första jag gör. Det förslappade livet började för några år sedan, innan det har jag tränat mycket styrketräning, löpning, fotboll, ett flertal kampsporter osv, var i princip alltid i bra form tills för några år sedan, brukade ligga kring ca 12% kroppsfett, uppmätt med kaliber och bioimpendansvåg, vilka brukade stämma överens med varandra.

Mina stats:

Längd: 179 cm.
Morgonvikt idag 2015-02-22: 120,0 kg.
Kroppsfett idag 2015-02-22: 34,6 %.

Mina mål:

Första delmålet:
Nå =<115,0 kg senast 2015-03-29.

Långsiktigt mål:
Kroppsfett: =<10,0 %.
Vikt: Svårt att säga, kommer att styrketräna och äta "tillräckligt" med proteiner, vitaminer, mineraler, fettsyror osv och se var jag hamnar i vikt när jag ligger kring 10% kroppsfett, "maximal" mängd muskelmassa är såklart det önskade resultatet.

Mitt träningsschema:

Pass 1: Knäböj. Bänkpress. Rodd. Uppdrag. Bencurl. Vadpress.*

Pass 2: Marklyft. Bänkpress. Latsdrag. Militärpress. Rak Magmaskin. Bålrotation.*

Pass 3: Knäböj. Bänkpress. Rodd. Militärpress. Skivstångscurl. Dipsmaskin.

3 set * 10 repetitioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in