Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2005-10-01, 01:55
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Hansson
Kp/slj-problemet diskuteras mycket i Outlaw. Vi r mnga som frskt f ordning p praxis, men det finns mnga sikter om vad ordningen egentligen ska vara. Frst mig rtt hr: jag r mycket tacksam fr alla ider kring hur problemet ska styras upp.
Den praktiska grundregeln borde vara att fria hellre n flla.

Skulle man inte ha ngra regler mot annonsering skulle FB snabbt frvandlas frn ett diskutionsforum till en annonsplats. Det nskar inte Jag!

Handlar det emellertid om grnsfall, "ls mellan raderna" etc. Ngon har skivit i ekonomiforumet att han har aktier i Nokia och han i mobilforumet rekommenderar ngon att kpa en Nokia. En viss anvndare skriver att han lever p att slja droger p ntet mm.

I dessa fall anser jag att det r bttre att fria n flla. Det negativa med artiklar sdana som den i Expressen, sett ur detta forums sida, r att det riskerar att fler som ser FB enbart som en frsljningskanal dras hit.
Citera
2005-10-01, 04:17
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

Du r en klok man, enverhoxha99.

Jag kan bara instmma i det du skriver ovan.

I vrigt undrar jag ocks var alla konstruktiva frslag ang. nya annonsregler tog vgen. r det bara jag och Ola som r intresserade av att se ver dessa?

admin

frlt OT. men mste frga d full r:

har admin druckit?
r lunarstormantal med smileys dr ju

OnT.
finns nog mnga som har frslag bara att JAG tror att flera inte vgar post'a dem d det r rtt mnga faktorer som br rknas in ssom; olika forum, synstt p posterna som berrs, olika moderatorer m.m

Tror vanligt vett fast med en generellt hrdare bedmning och bttre kommuniklation via PM mellan anvndare som postar tveksamma post'er och moderatorer [eller mig som borde f bli stdgumma] vore bra

mvh
manker
fyller[]
Citera
2005-10-01, 11:13
Moderator
Humbugs avatar
All reklam r bra reklam.
Det oroar mig inte att polisen bevakar forumet, det borde inte vara ngon hemlighet och gr man som Salamander och skryter med hur mycket man tagit hem s fr man rkna med en phlsning.
Skt snt via PM om ni inte vill ka fast.
Citera
2005-10-01, 14:28
Medlem
fattonys avatar
Det r bra att ni bannade honom s kvickt! Fyfan om snuten hade lst hans PM

Men jag frstr inte hur man skulle kunna gra reglerna nnu strngare. Det skulle sluta med att man inte fick skriva "jag har precis kpt en 5a cb, fan va gtt". Fr d finns mjligheten att ngon skulle PM:a och frga om han kan f kpa 5:an.

Snart fr man vl inte ens slja ett knivset p popmart utan att bli anklagad fr att handla med vapen
Citera
2005-10-01, 16:56
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

Du r en klok man, enverhoxha99.

Jag kan bara instmma i det du skriver ovan.

I vrigt undrar jag ocks var alla konstruktiva frslag ang. nya annonsregler tog vgen. r det bara jag och Ola som r intresserade av att se ver dessa?

admin

S nu r du pltsligt intresserad av att fixa nya annonsregler? Det var ju alltid en nyhet. Att det ska vara s frbaskat svrt att formulera sig klart och tydligt nr man skriver regler frstr jag inte, men du har vl varit upptagen med att klappa enverhoxha99 p huvudet.

/CW
Citera
2005-10-01, 16:58
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Jag beklagar att jag skriver p ett stt som vergr din frmga att lsa och frst. Felet r helt och hllet mitt och jag skall, dock ovilligt, frska snka mig till din niv, ven om det tar emot ordentligt.

Ett annat frslag r ju att du kommer med annan informtion n hur fjantig det gr att vara, d kanske man orkar traggla sig igenom ditt ordbajseri.

/CW
Citera
2005-10-01, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Med den fr alla med nomala fattningsgvor klart uppenbara skillnaden att jag inte gnller ver skitsaker fr gnllandets egen skull. Men det r vl lite svrt fr dig att uppfatta nyanser, det har ju aldrig riktigt varit din "cup of tea" s att sga.

Jag skall bttra mig nr jag skriver till dig och dina gelikar fortsttningsvis.
Jag har aldrig frsttt ditt problem, varfr en s elak ton mot alla hela tiden?
Du bara skriver p detta forum fr att vara otrevlig, och ditt moddande var p samma niv.
Vad r problemet, rligt talat?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in