Det tog mig skert tio lyssningar innan jag kopplade att det r en lina som hackas och snortas i introt till One Way Ticket... Men s gr det vl nr man har sin musikspelare till att tona vergngarna.
Kul band med klassisk rockbandsknsla. Dom hade passat klockrent in p 70-talet.
Bandet har nu slppt fyra singlar frn kommande skivan och Motorheart borde finnas i butik/streama inom kort.
Tips!
En rolig sak man kan frdriva tid med r Justin Hawkins Youtube-kanal, "Justin Hawkins Rides Again". Verkar vara ngot av en hobbykanal dr han gr lite som faller honom in. D hans humor r en av The Darkness strre kvaliteter r det bara och kika in.
1. Welcome to Glasgae
2. It's Love, Jim
3. Motorheart
4. The Power and the Glory of Love
5. Jussy's Girl
6. Sticky Situations
7. Nobody Can See Me Cry
8. Eastbound
9. Speed of the Nite Time
10. You Don't Have to Be Crazy About Me... But It Helps
11. It's a Love Thang (You Wouldn't Understand)
12. So Long
13. The Age of Darkness
Samtliga ltar inklusive deluxe-versionen och sista r ifrn japanska utgvan.
The Darkness r nog det band jag sett flest gnger. r uppe i hela sex konserter med dem, allihop p festivaler.
I somras lyckades jag pricka in bde den bsta och den minst bra spelningen jag sett med dem. P Sweden Rock var de okej, men det kndes som att de hade en kass dag p jobbet. Nr de dremot spelade p Skogsrjet tv mnader senare var de briljanta, i sin absoluta toppform.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!