2015-02-27, 00:45
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Nå, är det någon som lirar? Vad är en schysst taktik? Vilka kort är prisvärda? Hur och när bestämmer ni er strategi?
Citera
2024-09-13, 01:50
Medlem
Tuppikans avatar
Bara 10år senare ’
Men star realms är ju ett jävla dunderspel!
Jag kör mycket blått och baser. Är ganska stor risk att motståndaren kottar grönt och rött och hinner ta död på en innan man hunnit få ihop nån bra hand, men jävlar vad det är tillfredsställande när man har 80+ i liv och typ 12 baser ute och sakta men säkert maler ner motståndaren!

Top tre kort:
3. Braun world (toppen bas som både scrapar bort all skit snabbt och man får ju dra massa extra kort)
2. Freighter (väldigt bra tidigt i spelet för att få cash tidigt för att få snurr på maskineriet)
1. Command ship (känslan är mäktig)

Bubblare: Cutter (väldigt prisvärd. Helt klart bästa kortet för 2guld)

Några åsikter om expansionerna? (Jag gillar när det är fler skepp och baser men typ events och liknande känns mest störigt)
Citera
2025-01-22, 22:57
Medlem
InlagdLems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppikan
Bara 10år senare ’
Men star realms är ju ett jävla dunderspel!
Jag kör mycket blått och baser. Är ganska stor risk att motståndaren kottar grönt och rött och hinner ta död på en innan man hunnit få ihop nån bra hand, men jävlar vad det är tillfredsställande när man har 80+ i liv och typ 12 baser ute och sakta men säkert maler ner motståndaren!

Top tre kort:
3. Braun world (toppen bas som både scrapar bort all skit snabbt och man får ju dra massa extra kort)
2. Freighter (väldigt bra tidigt i spelet för att få cash tidigt för att få snurr på maskineriet)
1. Command ship (känslan är mäktig)

Bubblare: Cutter (väldigt prisvärd. Helt klart bästa kortet för 2guld)

Några åsikter om expansionerna? (Jag gillar när det är fler skepp och baser men typ events och liknande känns mest störigt)

Här är också ett stort fan! Brain World är mäktig! Dock, varje gång motspelaren har köpt kortet är det lätt rätt kört. Även när spelaren tidigt lyckats köpa Freighter. Det är ibland irriterande/frustrerande att en stor tur krävs i det här spelet.

Mitt favoritkort är Blob Carrier! Eftersom den, i sällskap med annan blob, kan ta vilket skepp som helst gratis från Trade Row.

Har inte testat några expansioner. Har endast baskorten hemma samt spelar via appen.

Har ni testat spelet online?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in