Citat:
Ursprungligen postat av
eireann
De flesta som läser på Flashback kan knappast ha undgått Aftonbladets hatkampanj mot Flashback där jag skulle vilja säga att majoriteten av vi som skriver här varken är rasister/nazister eller näthatare känner sig ganska kränkta av Aftonbladet.
Aftonbladet startade en serie där Flashback skulle synas i trådarna men trots att vi börjar närma oss en miljon så tog det ganska lång tid för dem att hitta negativa kommentarer samt skribenterna.
Det jag blev förbannad över var att Aftonbladet inte var objektivt (men visst, har de någonsin varit det) och försökte få oss alla att framstå som fullblodsrasister.
Inte någon gång nämnde de något om de bra saker Flashback har gjort, till exempel att hitta kattmördaren samt otaliga tips till polisen om andra brott.
Hur som helst så märkte jag att Flashback hade över 58000 besökare en måndagskväll 22.40 har de någonsin haft så många besökare tidigare eller är det här tack vare Aftonbladets skriverier?
Hurvida forumet har växt som resultat av artikelserien kan jag inte med någon större säkerhet säga, däremot känns det inte otroligt att användare som under en period varit inaktiva har kommit tillbaka eftersom publikationerna fick såpass stor spridning i media. Det verkar heller intr otroligt att nya läsare tillkommit..
Att aftonbladet inte är objektiva är dessvärre ingen överraskning, då de har en väletablerad vänsterlutning. I just detta fallet har de dock gott extra långt - sättet de behandlade intervjun med Hamilkar var för mig riktigt vidrigt! Än värre är att de legitimerar den kriminella Researchgruppen, och tillsammans jobbar på att kartlägga privatpersoner och deras åsikter. Har du fel åsikt nu vill vi inte höra från dig; vi vill inte debattera med dig; vi vill inte med logik och välfört resonemang få dig att se saken från vår sida. Nej, istället ska du hängas ut och tvingas krypa till korset framför kamerans oförlåtande öga. Hurvida du ska förlåtas för dina synder är upp till den allsmäktige Jan Helin, som i sin kamp mot felaktiga åsikter agerar såväl jury som bödel.
Bättre blir saken inte av att Researchgruppen är notoriskt urusla på att hålla reda på känslig information - det är alltså föga förvånande att en lång lista med personnummer och epostaddresser på flashbackare redan har läckt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
The13
Det är inte AB som för någon "hatkampanj", det är bland annat fb användare som hatar och hotar så därför har det nu blivit såhär, tacka näthatarna för detta.
Jag är varken nazi eller rasist, jag känner mig inte ett dugg kränkt..för det är inte mig dom vill åt.
Har dom verkligen försökt att få alla på fb att framstå som "fullblodsrasister"?
"Spaningen började när.."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17099158.ab
"Flashback" nämns 5 gånger bara i den artikeln.
Du missar den större poängen i det hela, dessvärre. Jag håller till fullo med om att en del av det som uttrycks här - och inte minst sättet det sägs på - är förkastligt. Men:
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it"
För mig är det viktigare att det finns en neutral grund där frågorna kan diskuteras, där t.ex. rasister kan skriva ut sina åsikter men även få svar från oss andra. Sen vet jag inte om du har kollat upp vad en del av användarna som uppmärksammades i aftonbladet faktiskt gjort här på forumet? Miljöpartisten Andersen var främst aktiv i trådar som listade brott som begåtts av invandrare- är det då konstigt att han med enkelhet kan målas ut som rasist? Vore det inte bättre att tackla grundproblemet - integration - än att hänga ut en kommunalpolitiker? Skogshuggaren hade knappast skrivit värre saker om Kakan Hermansson än vad hon själv skrivit om män (hon vill bl.a. tvångskastrera män som ser på porr, och uppmanar sina "medsystrar" att slinta med kniven så hela snorren åker av, detta på nöjesguidens hemsida).
Kan nivån bland rasistiska kommentatorer öka på forumet? Ja!
Bör dessa tystas för att de använder ett språk som anses fult? Nej.
Sen ska vi inte glömma att även du, jag, och tiotusentals andra användare finns med i researchgruppens kartläggning. Även om jag inte har något att dölja (och redan är självoutad) så finns det gott om andra som skrivit om känsliga saker på forumet, som de tveklöst vill hålla anonymt. RG har redan läckt information från såväl FB som Avpixlat- hur lång tid tar det innan resten kommer ut? Litar du på att en kriminell organisation ska respektera känsliga uppgifter som dessa? Är det rätt att Aftonbladet genom sin artikelserie såväl legitimiserar som finansierar dessa vänsterextremister?