Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-04, 22:41
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Fast syfted med porr, tminstone den riktad mot mn har ju aldrig varit att lra dem tillfredstlla kvinnor. Det r ju ngot som mn och kvinnor mste utforska tillsammans. Knns som att du gr porren till syndabock fr ngot som den inget har med att gra.
Men om en tjej har jtte sexiga skor i en porr film, varfr skulle inte hon kunna ha det p riktigt? Det handlar om att ge falska frvntningar, t.ex kvinnor tycker det r jttesknt med ngot som de bara fejkstnar t
Citera
2015-03-04, 22:46
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Du verkar tro att det ska vara trkigt bara fr det r verkligt..?

och du verkar tro att ngot r dligt bara fr att det r overkligt?

Citat:
Vet inte, har inte lst nn sn

you're not missing much

Citat:
Inget problem gillar bara att prata med dig

tyvr r jag inte intreserad av upptagna kvinnor, det r oetiskt

Citat:
Varfr inte mn klagar nr ngot r dligt fr mn. :/

fr att porr dr en man blir piskad eller blir psatt i rven av en tant med en bautadildo inte r dligt fr mn. dom som gr det har valt det sjlva, och det r inte fr mig att bestmma vad de fr eller inte fr gra, bara fr att det inte intreserar mig sjlv personligen, eller fr den delen de flesta av oss, s har vi ingen rtt att ta det ifrn de personer som gillar det. det skulle vara som att frbjuda homosexualitet bara fr att de flesta mn r straight och inte tnder p bgerier. samma med folk som har fotfetish, jag fattar inte varfr ngon skulle gilla det, men det berr egentligen inte mig, jag get helt enkelt fan i att kolla p det. varfr borde det inte finnas porr fr dom som gillar ftter?

en kul video http://www.huffingtonpost.com/2014/1...n_6186932.html

varfr skulle ngon f frstra fr dessa bara fr att de inte har samma sexuella preferenser?
Citera
2015-03-04, 22:52
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Men om en tjej har jtte sexiga skor i en porr film, varfr skulle inte hon kunna ha det p
riktigt?

Det kan hon vl?

Citat:
Det handlar om att ge falska frvntningar, t.ex kvinnor tycker det r jttesknt med ngot som de bara fejkstnar t

Det ligger ngon slags instllning att mn inte kan skilja porr frn verklighet bakom ditt resonemang. Detta om det r sant r i s fall ett problem med mnnen. Inte med porren. Du lser sledes inget genom att skylla p porren.

Ni borde kmpa mer fr att infra mer sexualundervisning snarare n att avveckla porr. Det frsta kan gra reell nytta, det senare kan aldrig under ngon omstndighet ge ngot resultat.
Citera
2015-03-04, 22:57
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
och du verkar tro att ngot r dligt bara fr att det r overkligt?

you're not missing much

tyvr r jag inte intreserad av upptagna kvinnor, det r oetiskt

fr att porr dr en man blir piskad eller blir psatt i rven av en tant med en bautadildo inte r dligt fr mn. dom som gr det har valt det sjlva, och det r inte fr mig att bestmma vad de fr eller inte fr gra, bara fr att det inte intreserar mig sjlv personligen, eller fr den delen de flesta av oss, s har vi ingen rtt att ta det ifrn de personer som gillar det. det skulle vara som att frbjuda homosexualitet bara fr att de flesta mn r straight och inte tnder p bgerier. samma med folk som har fotfetish, jag fattar inte varfr ngon skulle gilla det, men det berr egentligen inte mig, jag get helt enkelt fan i att kolla p det. varfr borde det inte finnas porr fr dom som gillar ftter?

en kul video http://www.huffingtonpost.com/2014/1...n_6186932.html

varfr skulle ngon f frstra fr dessa bara fr att de inte har samma sexuella preferenser?

Enda faran r bara att jag tycker inte om nr de som gr porren far illa. Vill inte stdja det.

Jag har vrkligen inte sagt ngt om att frbjuda men man kan ju diskutera vad man vill se och inte.
Citera
2015-03-04, 22:59
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Det kan hon vl?

Det ligger ngon slags instllning att mn inte kan skilja porr frn verklighet bakom ditt resonemang. Detta om det r sant r i s fall ett problem med mnnen. Inte med porren. Du lser sledes inget genom att skylla p porren.

Ni borde kmpa mer fr att infra mer sexualundervisning snarare n att avveckla porr. Det frsta kan gra reell nytta, det senare kan aldrig under ngon omstndighet ge ngot resultat.

Om vi skulle haft bra sexualundervisning och porr som det r nu hade det inte varit ngot problem, men nu nr det finns bara porr blir det problem av det nr det r mngas enda uppfattning om hur sex gr till. Det skulle inte skada om det fanns mer porr som var som verkligt bra sex, jag menar nr man vrkligen tycker om det! Vill inte bestmma ver vad mnniskor gillar egentligen men det tycker jag annars att porrindustrin redan gr som det r nu.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-03-04 kl. 23:01.
Citera
2015-03-04, 23:57
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Om vi skulle haft bra sexualundervisning och porr som det r nu hade det inte varit ngot problem, men nu nr det finns bara porr blir det problem av det nr det r mngas enda uppfattning om hur sex gr till...

Korrekt. Det gr inte att lagstifta bort porren eller frska ndra p folk. Vi ska vara glada ver att vissa tnder p olika saker och att det grs porr fr alla som vill.

De problem porren medfr ska man drfr behandla via utbildning som drivs av rtt personer (utbildning fri frn tokfeminister/genuskoftor).

Bde internet, tv, film och tidningar kan ocks bli bttre p att promota dom olika porr/erotik kategorierna, s att vi fr en strre och mer uttriktad mngfald. Det gr ocks att galna feminister kommer ha svrare att attackera porren.
Citera
2015-03-05, 00:16
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
De problem porren medfr ska man drfr behandla via utbildning som drivs av rtt personer (utbildning fri frn tokfeminister/genuskoftor).

Fast det dr knns som ett feltnk igen. Det r inte porren som skapar problem, det r bristen p utbildning, men hela tiden skyller man p porr. Det r en ovettig fixering och ett symptom p ngot murket i mediaklimatet.
Citera
2015-03-05, 00:38
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Fast det dr knns som ett feltnk igen. Det r inte porren som skapar problem, det r bristen p utbildning, men hela tiden skyller man p porr. Det r en ovettig fixering och ett symptom p ngot murket i mediaklimatet.

Tycker faktiskt du har rtt. Vet en del kan kolla p porr utan att f problem, t.ex jag kan det.. Men alla vet inte mkt om sex, det skulle vara det bsta s som du sger
Citera
2015-03-05, 07:47
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:

Nej det r inte porrens fel, det r porrkonsumtionen som i vissa fall orsakar problem fr individer. Och det r svrt att lgga skuld p branschen d samhllet bara kommit med pekpinnar.

Jag lskar ju l, men det r inte ltillverkarnas fel om jag fr lmage eller blir alkoholist.
Citera
2015-03-06, 22:46
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Det r inte enbart r feminismen som r emot porr som fr en onaturlig sexbild. Jag vet att de finns extremvarianter som du beskriver som r feminismporr dr de ligger otvttade och orakade tjejer, men de r ngot helt annat.

Det r mycket kvinnor som vill ha normalt sex helt enkelt som fanns innan porrskador uppkom.

Kanske lite utan fr min frga dock... dvs om porr r acceptabelt fr feminister om det inte finns kvinnor med i bilden... ja d argumentet porr objektifierar kvinnor osv osv...

Men fr tolka dig... Om det produceras porr som mn vill titta p men inte kvinnor s r det inte ok.

Varfr inte helt enkelt... inte titta p porr d? r det inget kvinnor vill se, titta inte d?
Eller gller ditt argument fr kvinnor ocks? Kan jag ocks ta bort saker fr jag som man inte tycker det r ok? en produkt fr kvinnor?

Det blir lite konstigt tycker jag...
Citera
2015-03-06, 22:53
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Det handlar inte s mkt om att det r kvinnor med men det handlar om att all porr r inriktad till mn och efter mns preferenser & behov, kvinnor gillar en annat slags sex

Ok, s kvinnor eller ngot objektifierande av den heliga kvinnokroppen r inte en feministisk frga d med andra ord. Bra, detta argument har man ju hrt lnge.

Att porr inte produceras fr kvinnor vill jag nog inte hlla med om dock. Det finns skert massor fr den som letar. Ja dr mn och kanske lesbiska kvinnor r objekten/fantasin dvs...

Det r som om den kvinnliga fantasin r bttre, finare... den manliga fantasin r bara sliskig porr dr alla kvinnor som r med r ngot offer...
Citera
2015-03-06, 23:03
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
urskta men hur sjutton hade du tnkt dig att manliga transvestiter skulle kunna eller vilja stlla upp p detta?

S dr har du mitt svar om ditt frslag slutar p samma stt som det ser ut idag, att manliga transvestiter pltsligt blir den grupp som ska objektifieras, f ett krav p sig hur deras sexualitet frvntas se ut, efter hur porrbranchen speglar den, f sina kroppar utnyttjade p de mest bisarra vis fra att tillfredsstlla andra framfr div. skrmar. Och pltsligt blir en grupp i samhllet som kidnappas och tvingas in i all mjlig sexhandel s r feminister sjlvklart emot detta i precis lika hg grad.

Citat:
urskta men hur sjutton hade du tnkt dig att manliga transvestiter skulle kunna eller vilja stlla upp p detta?

Du fr anvnda fantasin hr, kanske dligt frklarat men denna transvestit skulle se ut som en kvinna med alla tillbehr. Nr jag tittar s skulle jag inte kunna se en enda skillnad emot en normal kvinna. Det skulle dock vara en man och inte en objektifierad kvinna. r du med?
Varfr dom skulle stlla upp? En tillfredsstllelse sexuellt kanske? eller ja kanske fr pengar? eller vad vet jag? Anvnd fantasin vet du...

Och s du menar att allt objektifierande r av ondo... ven i fantasin?

D gller detta antar jag hundutstllningar, hstutstllningar osv osv... Modeller osv...

Tror jag brjar frst... bst hade varit om vi alla sett exakt likadana ut s ingen fr fr sig ngot... ngon sexuell fantasi... som hade objektifierad ngon av misstag...
-----edit

Bara frtydliga d porr om inte du inte insett det r en fantasi... en sexuell fantasi...

Hur r det med din egen sexuella fantasi frvrigt? Helt utan objektifiering?
Senast redigerad av 4yoonly 2015-03-06 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in