2015-03-06, 23:06
Medlem
Idroids avatar
Jahopp. Efter en tids frånvaro från både gymmet och den här delen av flashback känns det som hög tid att ta tag i träningen igen.
Efter en veckas träning så verkar höfterna vara sina gamla struliga jag. Min förhoppning är att det enbart är såndär stelhet man kan i början den här gången. Ska stretcha mycket. Promise.

Har flyttat, så det gamla goda lyftargymmet är ute ur bilden. Numera är det fitness 24/7 eller vad fan det heter som gäller. Tidigt på morgonen dessutom för att slippa de flesta idioterna.
Recension hittills: Dubbelt så dyrt som mitt förra gym och ungefär hälften så bra. Tyvärr får jag leva med det ett tag till, men jag ska se till att göra det bästa av det.

Nuvarande status: Har hållit mig runt samma vikt, dvs 67~kg, som när jag slutade deffa. Musklerna har ju såklart tappat i volym, men jag hoppas att jag kommer på rätt banan med det fort.
Kommer att lägga mig på ett underskott om cirka 400 kcal per dag till en början. Visserligen går det emot att tanken lägga på mig de gamla musklerna, men kroppsfett% kommer före det just nu och jag vill ge mig själv ett bra utgångsläge till min kommande bulk.
Har blivit dålig på att äta frukost men det kommer vara tvunget att förändras framöver tror jag.

Kommer kicka igång det här med en gammal klassiker, starting strength, ett program som de flesta förmodligen har varit inne och nosat på någon gång under sin karriär på gymmet. Ska försöka komma tillbaka i närheten av gamla vikter med hjälp av det innan jag funderar på något annat.

Kommer säkert slänga upp någon bild tids nog och ska även försöka dokumentera lite mått och vikt samt vad jag käkar när andan faller på.
Citera
2015-03-09, 19:59
Medlem
Idroids avatar
Dagens träning (6:47-7-30)

Knäböj
50 kg
5*3

Bänkpress
40 kg
5*3

Chins
KV
5*3

Cablecrunches
25 kg
10*3

De fria vikterna är inte i rätt storlek vad jag har sett och det finns inget lyftarpodie på mitt gym. Marklyfta ändå eller satsa på raka marklyft?
Citera
2015-03-09, 22:19
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idroid

Knäböj
50 kg
5*3

Bänkpress
40 kg
5*3

Chins
KV
5*3

Cablecrunches
25 kg
10*3

De fria vikterna är inte i rätt storlek vad jag har sett och det finns inget lyftarpodie på mitt gym. Marklyfta ändå eller satsa på raka marklyft?

Marklyft!
Citera
2015-03-09, 23:58
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idroid

Knäböj
50 kg
5*3

Bänkpress
40 kg
5*3

Chins
KV
5*3

Cablecrunches
25 kg
10*3

Vill bli bra på mark eller träna baksida lår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in