Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-09, 12:52
Medlem
Tja!

Har nu kollat igenom forumet o hittar absolut ingen tråd som denna.

Iallafall, det är ju välkänt att man får finnar utav proteinpulver,kreatin,pwo och allt där Emellan- eller är det verkligen det?

Jag själv har inte testat på något kosttillskott ännu, dock så finns det trådar och skrifter utöver hela internet ifall man får sämre hy utav diverse kosttillskott.

Vad tror ni? Kan kosttillskott i sig orsaka finnar, eller finns det andra faktorer?

Får du själv finnar av de? Dela gärna med dig.

Något mer väldigt intressant är ju proteinpulver, alla "internetgymmares" favorit. Med de menar jag folk som påstår sig veta allt inom träning etc.

Enda anledningarna till att folk köper protein är väl för att det är en billig proteinkälla samt att man Måste ha protein 15-30minuter efter träning.
Men måste man verkligen det? Eller är det bara något de flesta själva går på, eftersom att stora personer gör reklam för de?

Diskutera o lämna gärna era åsikter.

Mvh
Citera
2015-03-09, 14:38
Medlem
super86s avatar
Kosttillskott kan med största säkerhet trigga hur irritation som finnar och acne.

Arganine som finns i många pwo och prestationshöjande medel triggar acne, herpes munsår och eksem.

Choklad i protein gör de samma.
Citera
2015-03-09, 18:59
Medlem
kofotleifs avatar
Jag märkte att jag fick sämre hy av kreatin iaf. Osäker på om proteinpulver påverkade mig då jag inte har så mycket referenspunkter (slutade med både kreatin och proteinpulver samtidigt då jag får tillräckligt i mig av protein, när jag inte är på massiv bulk, via födan).

Men kreatin gav märkbart sämre hud på mig, inte bara i ansiktet utan även vid skuldrorna och lite på ryggen. Tur det finns bastu...
Citera
2015-03-10, 10:03
Medlem
Kernkrafts avatar
Det är väldigt individuellt hur man reagerar. Men det kosttillskott som är "känt" för att ge sämre hy är kreatin. Men även med kreatin gäller samma sak -- vissa får det, andra inte.

Jag själv har problem med acne men nu efter en roa-kur ska jag testa kreatin igen. Förhoppningsvis kan jag använda det utan att få försämrad hy.
Citera
2015-03-10, 10:14
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kernkraft
Det är väldigt individuellt hur man reagerar. Men det kosttillskott som är "känt" för att ge sämre hy är kreatin. Men även med kreatin gäller samma sak -- vissa får det, andra inte.

Jag själv har problem med acne men nu efter en roa-kur ska jag testa kreatin igen. Förhoppningsvis kan jag använda det utan att få försämrad hy.
Jag skulle tro att om du använder dig av kreatin kosttillskott och vid tidigare bruk fick akne, så kommer du endast få akne under tiden du använder dig av kreatin som kosttillskott. Använder du creapure eller vanligt monohydrat? Det kan vara värt att kika på creapure då producering av kreatin ifrån Kina, Polen m.m kan ha bristande filtrering av biprodukter. Creapure är tillverkat i Tyskland med väldigt fin produktion och många företag väljer att gå över till creapure i deras produkter med kreatin.
Citera
2015-03-10, 11:44
Medlem
Kernkrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Jag skulle tro att om du använder dig av kreatin kosttillskott och vid tidigare bruk fick akne, så kommer du endast få akne under tiden du använder dig av kreatin som kosttillskott. Använder du creapure eller vanligt monohydrat? Det kan vara värt att kika på creapure då producering av kreatin ifrån Kina, Polen m.m kan ha bristande filtrering av biprodukter. Creapure är tillverkat i Tyskland med väldigt fin produktion och många företag väljer att gå över till creapure i deras produkter med kreatin.
Jag menade att jag har akne generellt, rent genetiskt. Jag kommer faktiskt inte ihåg om kreatinet påverkade min hy. Jag kör med monohydrat. Börjar nog nästa vecka med det så får jag se om det händer nåt.
Citera
2015-03-11, 09:50
Medlem
eat2grows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Vad tror ni? Kan kosttillskott i sig orsaka finnar, eller finns det andra faktorer?
Förmodligen dina gener som spökar, börja släktforska efter akne.
Citera
2015-03-11, 10:02
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kernkraft
Jag menade att jag har akne generellt, rent genetiskt. Jag kommer faktiskt inte ihåg om kreatinet påverkade min hy. Jag kör med monohydrat. Börjar nog nästa vecka med det så får jag se om det händer nåt.
Jo det förstår jag. Du får ju inte akne om du inte har anlag till det. Men det jag menade är att om du ser en ökning när du tar kreatin, prova utesluta endast kreatin och se hur det ser ut efter några veckor (1-2). Creapure är monohydrat också, endast lite mer filtrerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in