Citat:
Ursprungligen postat av
Spectinator
Det brukar vara tvärtom för min del, midjemåttet minskar mer än vad vågen visar. Du kan ju testa att köra lite kondition som komplement till styrketräningen.
Hur ser det ut med proteinintaget? Har för mig att studier visar att de som har högre proteinintag och minskar kalorierna från kolhydraterna minskar mer i kroppsfett.
Sedan låter 1300 kcal väldigt lite om du ska orka styrketräna under deff. Räkna ut ditt BMR och lägg dig på 500-1000kcal underskott. Samma underskott ska gälla när du tränar alltså ska du inte på en träningsdag förbränna 1500kcal under ditt BMR. Obs ignorera detta om du är en liten tanig tjej. Då kan kalorierna stämma för din del.
Det är vad jag trodde, att centimeterna skulle visa sig snabbare än vågen. Men konstigt nog verkar det ej vara så, eller så är det något fel på mitt måttband.
Jag har som mål att få i mig runt 120 gram Proteiner per dag sen är det väl sisådär iblaNd.
Mitt bmr ligger på 1800 kcal om dagen så 1300 borde stämma. Är 156 cm lång och väger idag 56 kg.