Citat:
Ursprungligen postat av
FubarOne
Men herregud.. Man blir ju nästan mörkrädd när man läser sådana här trådar och inlägg.. "RC benson" hit och dit "aldrig vart med om något liknande", är det så jävla konstigt att ni får enorma AT om ni slutar CT efter ha tryckt i er hästdoser av extremt dospotenta benzopreparat?!
Nu får ni väl för i helvete ge er.. Det är ju inte för att dessa är "RC" som gör att de är "farligare" det är ju potensen och eran egen inkompetens..
Testa o tryck i er motsvarande mängder flunitrazepam, Xanor, etc under en tid så lär ni för i helvete gråta lika mycket..
För det är väl ingenting nytt för er att bensodiazepiner - och andra GABA droger - är bland de få typerna av substanser som kan DÖDA en på en AT?
Flertalet av dessa "RC benzos" är ju beprövade och begravda av läkemedelsföretagen, så inte direkt "RC" från scratch.
Sen om ni inte vill genomlida hemska avtändningar så är det väl det lättaste att inte knapra dospotenta benzos med en doskurva som gör att ni är uppe i flera hundra milligram motsvarande diazepam efter någon vecka? Kanske inte knapra dagligen heller? För då är det väl lämpligare att använda sig av benzos med längre halveringtider och inte lika dospotenta..
Får ursäkta min ton, men har följt den här debatten länge på diverse trådar och det är alltid samma jargong att beskylla det för att vara icke beprövade rcn, istället för vanligt hederligt sunt förnuft.
Mvh
Hej
Ville bara säga att du har helt rätt.
För ett antal år nu hade hade jag aldrig tagit RC av något, psyket vänjer sig och om du kan få hem 100 nästa dag, när det säkra alternativet skulle kunna ta en vecka, dessutom dyrare ja då kan det bli att man tänker varför inte.
Särskilt om det är någon sort du måste importera , det går det enkelt, priserna med rejäla marginaler är även billigare, så när man passerat hälsorisk-gränsen så förstår jag detta...